אם למרות ששיווקנו ופעלנו, אנחנו לא רואים תוצאות,
כדאי שנחקור למה זה קורה.
כי נכון,
לקוחות לא קונים מיד בעקבות פעילות שיווק,
אך אנו כן רוצים לראות תוצאות בדרך.
בין אם פידבקים למסרים, התעניינות בידע והמוצרים שלנו,
תגובות לפעילות שיווק שלנו, ובהמשך גם קניה ממשית מהעסק.
אז למה קורה שלקוחות נשארים אדישים לפעילות המושקעת שלנו?
חוסר פידבק יכול לנבוע מאחת משלוש סיבות עיקריות:
1. החשיפה של המסרים שלנו נמוכה.
כשמספר העוקבים אחרי העסק שלנו הוא נמוך, הפוטנציאל להפוך את העוקבים ללקוחות נמוך גם הוא.
מכיוון שרק חלק ממי שפוגש את הפעילות שלנו קונה (למעשה, אחוזים בודדים קונים) –
במקרה שבו מעט אנשים נחשפים לפרסומים שלנו, פוטנציאל ההמרה לקניה יורד.
כדי לפתור את הנקודה הזו ניתן להיעזר בפרסום ממומן ברשתות חברתיות,
בגוגל או באמצעי תקשורת אחרים הקיימים בשוק – בהתאם למאפייני העסק.
2. יש חשיפה לקהל רחב, אך המסר לא מייצר מעורבות בפעילויות השיווק.
אם יש הרבה עוקבים לעסק ואין תגובה למסרים שלו (לייקים, תגובות, פניות),
או לכל פעילות אחרת מטעמו, הסיבה יכולה להיות אחת משתיים:
א. התוכן שלו לא מעניין את הגולשים, במקרים רבים, כי הוא נשלח לקהל יעד לא מתאים.
ב. המסר לא מוגש נכון לפי כללי כתיבת מסר שיווקי והצגתו לעוקבים.
מסר טוב יוגש בכל מיני אופנים: כסיפור לקוח, כסיפור אישי, כמתן ידע, כאנקדוטה או סיפור מהחיים שמלמד תובנות.
הוא ישקף ללקוח את מצבו, יסביר לו את הפתרונות למצב ורק אח"כ יציע לקנות ממנו, אם בכלל.
ביצירת תמהיל מסרים נכון לקהל עוקבים רחב ורלוונטי, הסיכוי ליצירת מעורבות גדל משמעותית.
3. יש חשיפה, יש מעורבות, איך אין כוונה לקנות.
במקרה כזה, כנראה שהעסק לא משלב מסחריות בתוך השיווק שלו.
אין הצגה של מוצרי ושירותי העסק, אין הנעה ממשית לקניה, אין אזכור לגבי עבודה עם לקוחות, אין הטבות ופעילויות שמניעות ליצירת קשר ורכישה.
את כל אלה חשוב לשלב בשיווק באופן אקטיבי כדי שלקוחות אכן יקנו.
חשוב לשים לב, לעקוב אחרי כל השלבים שציינתי בצורה מדויקת
והשיווק שלך ייצר תוצאות, בוודאות!
בהצלחה ושרק נמשיך לעשות עסקים גדולים!
מיטל צ'סנר