איפה הייתי ומה עשיתי (ועדיין עושה)?

השבוע קיבלתי אימייל מחברה אהובה בקהילה שלי, ששאלה איפה אני ומדוע לא כתבתי מזמן.
אחרי שעדכנתי בפייסבוק, הייתי בטוחה שכולם כבר יודעים אבל מסתבר שלא.

אז אתחיל מזה שנעדרתי מסיבות טובות 🙂
באמצע דצמבר ילדתי בת מתוקה, אחרי שמירת הריון של כמה חודשים.
כרגע אני בחופשת לידה שעתידה להסתיים מיד לאחר חג פסח.

הפסקת הפעילות שלי בעקבות שמירת ההיריון הפתיעה לא מעט עסקים.
איך זה שאני, שפועלת ללא הפסקה מחליטה לעצור?
אבל יש דברים חשובים בחיים ויש מצבים שאנחנו צריכים לבחור בבריאות שלנו ואני כמובן בחרתי בה.

זה לא פשוט.
למרות שברור לי שהפעילות תחזור והעסק ישוב למקום שלו,
הניתוק מעשייה שוטפת ומקהילה שאני מלווה כל כך הרבה זמן הוא קשה.
מה גם שיש חוסר וודאות גדול בנוגע להכנסות שנפגעות וכמה זמן ייקח להחזיר את העסק לפעילות שוטפת.

מי שאי פעם נאלץ לעצור פעילות לזמן ממושך בעסק עצמאי מכיר את ההרגשה.

ומה קורה אתי עכשיו?

עכשיו אני מקדישה את הזמן לתינוקת שלי.
זה זמן כזה שלא יחזור אז אני מנצלת אותו עד תום.
תוך כדי אני בוחנת את הפעילות שלי ומגלגלת בראש רעיונות להמשך (יש משהו טוב בהפוגה שמאפשר לראות את הדברים בפרספקטיבה).

ואם כבר, הנה טיפ חשוב שאני הולכת ליישם בעצמי –
כשחוזרים מהפוגה, כדאי לחזור קודם לפעילות השגרתית והמוכרת ולהשאיר את השינויים לשלב שבו העסק מתייצב חזרה.
אז כבר קבעתי תאריך להרצאת 'למלא את היומן' הבאה ועוד כמה פעילויות מעניינות שיחזירו את העשייה הטובה בכל הערוצים שבהם אני והעסקים בקהילה שלי פועלים בהם.

אחזור לעדכן כאן בקרוב ובינתיים אני ממליצה להתעדכן בקבוצת הפייסבוק 'עושים עסקים גדולים עם מיטל צ'סנר', כי זה המקום שבו קורות כל הפעילויות ושם אני מעדכנת כל דבר לראשונה.

בהצלחה לכולנו ואני כבר מתגעגעת!
מיטל

 

תגובות

מסכמת את שנת 2022 ומשתפת קצת נתונים ומסקנות

אני מאוד אוהבת לבחון ולסכם נתונים. ההסתכלות לתוך הנתונים מייצרת לי תחושה של שליטה, רוגע, הבנה.ישבתי היום, ה-31.12.22 יום סיום שנת העסקים, ותוך כדי צלילה לתוך כל מיני מספרים בעסק שלי, הרגשתי שאפשר ללמוד ולקחת כמה תובנות וטיפים מהמסקנות שלי, אז אני משתפת אותן כאן. אז ניגשת תכל'ס, ישר ולעניין! מה הצעתי ומכרתי בעסק? • 3 וובינרים פתוחים לקהילה עם

להמשך קריאה

למה עסקים לא מצליחים להרוויח?

מדברים איתנו כל כך הרבה על הכנסות בעסקים, על מספרים גדולים, על "משפך שיווקי" ופעילויות שמייצרות עשרות אלפי שקלים מיד.לא מדברים איתנו על העלות שמאחורי ההכנסות האלה ולצערי, פחות מידי מדברים על רווח.על אותם עסקים שמכניסים אלפי ועשרות אלפי שקלים, אך מוציאים הרבה יותר ולא מצליחים לייצר בכלל רווח. למה בעצם? למה לא מדברים על רווח?בכנות? אני חושבת שהסיבה לכך

להמשך קריאה