מה הופך מוצר לאטרקטיבי? מה גורם לו לבלוט על פני מוצרים אחרים שמספקים המתחרים?
איך תהפכו את המוצר שלכם למוצר שהלקוח ירצה מאוד לקנות?
הערכים המוספים שתוסיפו למוצר שלכם – הם אלה שיגרמו למוצר לבלוט על פני שאר המוצרים המוצעים בשוק.
ערכים מוספים יכולים לבוא לידי ביטוי בכל מיני אופנים:
- אריזת מוצר מעוצבת ועטיפה נאה
- אחסון נוח ויעיל
- שירות וייעוץ ללקוח ברמה גבוהה
- מתן אפשרויות מימון אטרקטיביות
- אספקה בזמן ובמקום הנכון
- שיווק ופרסום למוצרים
בצעו את אלה וכך תקנו למוצר את הערך המוסף, שבעקבותיו ישמח הלקוח לקנות מכם.
עסק מצליח ומתפתח יציע לצרכן מוצרים חדשים, יערוך התאמות במוצרים קיימים ויחדש מוצרים קיימים באופן שוטף.
הקפידו לבחון את צרכי הלקוחות, בחנו את מוצרי המתחרים והיוועצו בעובדי העסק. כל אחד מאלה עשוי להציע רעיון, שיהפוך את המוצר לחדשני, מקורי ואטרקטיבי ללקוח.
כיצד תגרמו ללקוחות לחזור לקנות מכם שוב ושוב
התשובה, במילה אחת – מיתוג.
צרכנים נאמנים הם הבסיס לחברה יציבה, הם חוזרים וקונים שוב ושוב, ממליצים לחבריהם והופכים לסוכני שיווק של מוצרי החברה.
מיתוג מוצלח ייצר נאמנות לקוחות למוצרי החברה.
מוצר לא ממותג לא ניתן לזהות ולכן לא ניתן לחזור ולרכוש.
לדוגמה – עגבניות. בכל פעם מגיעות עגבניות אחרות לחנות והלקוח קונה את מה שיש.
גם במידה שמצא עגבניות טובות, הוא לא יכול לבקש לקנות אותם שוב, פשוט כי הוא אינו יודע איך קוראים להן! אין להן זהות ואין להן שם.
לעומת זאת, הביטו בדוגמת תותי השדה הממותגים – "ביו תות".
המשווק הקנה לתותים שם, ובצדו סט תכונות ותועלות. באמצעות שיווק ופרסום, אריזה המתאימה לתדמית המוצר, סמל, תמונה – הוא מתקשר ביעילות את המוצר ללקוחות.
לקוח שקנה פעם ונהנה, יוכל לשוב ולרכוש את התותים האלה בדיוק וידע לזהות אותם על מדפי החנות.
כך מיתוג מוצלח מייצר הכנסות עבור העסק.
המותג שלכם עובד אצלכם?
אני מניחה שכולכם תדעו לספר מה מסמל עבורכם כוכב סגול או ריבוע כתום.
לסלקום ולאורנג' הענקיות יש תקציבי שיווק ענקיים, ללמד אותנו איזה סמל מסמל אותן.
לעסק הפרטי אין תקציבים בסדר גודל כזה.
לכן מומלץ שתבחרו שם ולוגו שמשדרים את אופי העסק. השם, הצבעים, הפונטים והסמל הנלווה צריכים לשדר ללקוח ביעילות – מה אתם מציעים.
בחרו למותג שם ייחודי וקליט, המזוהה עם אופי המוצר. עצבו סמל המסמל את זהות המותג.
תקשרו את המותג ואת מה שהוא מסמל לצרכן, ע"י אריזה מתאימה, פרסום, יחסי ציבור וקידום מכירות.
מיתוג נכון ואפקטיבי ייצור למשפחת המוצרים תדמית, שאתה יחוש הלקוח הזדהות, והיא זו שתגרום לו לרכוש את המוצרים שלכם.
בהמשך תוכלו להוסיף מוצרים נוספים תחת המותג הקיים. הלקוח יתפוס אותם כבעלי תכונות זהות לשאר המוצרים בקבוצת המותג.
לסיכום – מותג מוצלח מייצר הבטחה לצרכן.
אם תבנו אותו נכון ותקפידו להציע רמת איכות עקבית בכל המוצרים השייכים למותג – הלקוח יחזור לקנות מכם שוב ושוב.
בהצלחה והמשיכו לעשות עסקים גדולים!
מיטל צ'סנר
קבעתם את מגוון המוצרים, עשיתם מיתוג נכון?
המשיכו לקרוא במאמר הבא כיצד לתמחר אותם, כך שתמכרו הרבה וגם תרוויחו