איזה עסק יש לכם? הגדרתם את אופיו וזהותו העסקית?
פירוט מרכיבי העסק והגדת זהותו תאפשר:
- יכולת העברת מסר מדויק, מקצועי, אחיד ועקבי ללקוחות
- ניהול תרבות ארגונית אחידה ויציבה, שתשדר מקצוענות
- בסיס להבנה – באיזה ענף פועל העסק שלכם, מי מתחרה בו ומהן ההשפעות החיצוניות עליו
אז מי אתם?
מה תחום ההתמחות בו העסק שלכם עוסק?
לאן מועדות פני העסק? מה מייחד אותו? מהי התרבות הארגונית המאפיינת אותו? מה מאפיין את תהליכי העבודה בו?
אילו משאבים עומדים לרשות העסק?
מיהם השותפים שלכם לדרך ומיהם גורמי הביניים בדרך ללקוחות?
יש סיכוי שהעניין נראה לכם טריוויאלי, שהתשובות מובנות מאליהן.
אז דעו שלא.
הבנת תהליכי הפעולה בעסק וגיבוש זהות עסקית דורשת מחשבה וקבלת החלטות.
התשובות לשאלות תאפשרנה לכם, יחד עם שאר שותפי הארגון, לקבל תמונת מצב בהירה וברורה לגבי תבנית העסק הפרטי שלכם.
הציעו לצרכן מוצר שלא יוכל לעמוד בפניו
אתם יודעים במה אתם הכי טובים, נכון?
מצוין.
המשיכו לעשות את זה. פשוט כי אתם טובים בדיוק בזה.
התמחות בתחום המקצועי שלכם, תאפשר לכם להציע את המוצר האיכותי ביותר שניתן, המתחרים יתקשו להתמודד מול ההצעה שלכם והצרכן ייהנה ממוצר אטרקטיבי ביותר.
התמקדו במה שאתם יודעים לעשות הכי טוב, המשיכו להתמקצע בזה והיו נאמנים למקצוע שבחרתם.
את מעצבת תיקים? השקיעי את מרצך בפיתוח תיקים חדשים, בכל מיני צבעים או חומרי ייצור, לשימושים שונים, לגילאים שונים.
אל תתחילי לייצר בגדים ,לפני שמיצית פוטנציאל התיקים באופן מלא.
יש לך מאפיה? הצע את המאפים הכי טריים וטעימים, הרחב את מגוון מוצרי המאפה המוצעים, דאג למקום נקי ונוח ללקוחות.
אל תתחיל להציע אוכל ביתי, לפני שתציע את המאפים הכי מוצלחים שניתן להציע.
התמקדו. אל תנסו להגדיל את ההכנסות שלכם באמצעות כל מיני עסקים צדדיים נוספים. הימנעו מהתפזרות. הכוח שלכם הוא במה שאתם יודעים לעשות הכי טוב.
אם תחליטו להתרחב, עשו זאת בתוך תחום ההתמחות שלכם. אל תפתחו תחום התמחות חדש לפני שמיציתם את הפוטנציאל המלא, של כל מוצר ושירות בפורטפוליו העסקי שלכם.
לסיכום – התמקדות וההתמחות תבטחנה לכם מקצועיות, מקצוענות והצעה רצינית לצרכן.
והבונוס – לאחרים יהיה מאוד קשה לחקות את מה שאתם כל כך טובים בו!
בהצלחה והמשיכו לעשות עסקים גדולים!
מיטל צ'סנר
המשיכו וקראו במאמר הבא- כיצד תתרום הסביבה להצלחת העסק הפרטי שלכם