אתם וודאי שואפים לחשוף את המוצר והשירות שברשותכם לכמות לקוחות גדולה ככל האפשר.
אך הלקוחות הם רבים ומפוזרים בכל מיני מקומות…
איך מגיעים לכל הלקוחות?
פניה לכמות גדולה של לקוחות באופן ישיר, עולה לעסק הרבה כסף, זמן ואנרגיה. עסק אחד לבד פשוט אינו מסוגל להגיע לכולם בעצמו.
הפתרון – שותפים.
לא שותפים שיקנו חלק מהעסק, אלא שותפים שישלימו עבורו את תהליך המכירה וירוויחו ממנו גם הם.
שותפים אלה יעזרו לעסק לחשוף את מוצריו להרבה לקוחות והם נקראים ערוצי שיווק.
התרומה של ערוצי השיווק לעסק רבה:
- באמצעותם יקבל העסק גישה לכל הלקוחות של ערוצי השיווק עצמם, ובכך יצליח לפנות למספר לקוחות גדול בבת אחת
- ערוצי השיווק מאפשרים לעסק חשיפה לקבוצות מגוונות של לקוחות
מי מתאים לשמש כערוץ שיווק לעסק?
ערוץ שיווק עשוי להיות סוכן מכירות מטעם החברה, סוחר המוכר את המוצרים השירותים שלכם דרך העסק שלו, עסקים ואנשים אחרים הממליצים על מוצריכם ואף שימוש בתקשורת המונים.
בחרו את האנשים והעסקים שישמשו כערוצי השיווק עבור העסק שלכם בהתאמה לאופיו, לאופי הלקוחות, לתרבות הארגונית ולאופי המוצרים שאותם אתם מוכרים.
לדוגמה, אם אתם בעלי עסק לממכר מוצרי מזון ובחרתם לשווק אותם דרך קמעונאי מסוים, וודאו שהחנות שלו נקייה, מאווררת, בטמפרטורה המתאימה לשיווק מוצרי מזון.
אם אתה בעל עסק לשיווק בפייסבוק ובחרת לקיים שיתוף פעולה עם קופירייטר, וודא שהכתיבה שלה תואמת את רוח העסק שלך ומעבירה את המסרים שאתה רוצה להעביר.
התחשבו בערוצי השיווק הללו בעת קבלת החלטות עסקיות ושיווקיות. אל תפעלו בדרך שתפגע בהם.
ההצלחה שלהם היא הצלחה של העסק שלכם.
לסיכום – פניה ללקוחות באמצעות ערוצי שיווק מגוונים ומתאימים, תביא את המוצרים והשירותים שלכם לידיעת לקוחות רבים, בעלויות מינימאליות ותייצר פוטנציאל מכירות גבוה.
בהצלחה והמשיכו לעשות עסקים גדולים!
מיטל צ'סנר
המשיכו וקראו כיצד לבנות מסר שיווקי יעיל שיניע את הלקוח לקניה