למה אאוטסורסינג לא עוזר כשלא מצליחים להביא לעסק לקוחות ומתי בכל זאת זה יכול לעבוד?

"זה לא בשבילי הסיפור הזה, שיווק כנראה לא מתאים לי,
אני אוציא אותו לטיפול של מישהו מבחוץ"

כמה פעמים שאני שמעתי מעסקים את המסקנה הזו…
ונדיר שראיתי את זה מצליח במאות הפעמים שחזיתי בזה.


למה אאוטסורסינג לא מייצר תוצאות בכל כך הרבה פעמים?

כי מה שבדר"כ קורה כתוצאה מהוצאה החוצה של גיוס הלקוחות זה ש:

  • הלקוחות שמגיעים לא מתאימים לעסק
  • מגיעים לקוחות אך בעל העסק לא מצליח לסגור אתם עסקאות
  • גם כשנסגרות עסקאות, יש פער בין מה שהלקוחות ציפו לו
    לבין מה שהם מקבלים בפועל ואז נוצרים תסכול ואכזבה מצד שני הצדדים

ביותר מידי מקרים בעל העסק משקיע הרבה כסף ולא רואה הכנסות
ולצערי – ראיתי את זה חוזר בין אם עסקים הוציאו את בניית האתר למישהו חיצוני,
את הקידום האורגני, את הקידום הממומן, את ניהול עמוד הפייסבוק,
את כתיבת המסרים השיווקיים ועוד ועוד ועוד.

 


אז מה עושים?

איך בכל זאת מצליחים לעבוד טוב בשיווק,
גם מי שלא מיומן ומקצועי מספיק?

מתחילים קודם מלהפנים שאין לאן לברוח מהשיווק.
לדעת להביא לקוחות לעסק זו מיומנות שבעל עסק חייב לשלוט בה.
כי אנחנו לא מנהלים פה תחביב מקצועי ואנחנו לא שכירים בעסק הזה.
אנחנו מנהלים את העסק וחלק מהמשמעויות הגדולות של ניהול עסק
היא היכולת להביא אליו לקוחות.

וכשמפנימים את הנקודה הזו, יוצאים להבין איך לעשות את זה בצורה מקצועית.


ואיך אני יודעת בצורה חד משמעית שזה לא מסובך להבין שיווק
וכל אחד יכול ללמוד את זה?

משתי סיבות עיקריות:

    1. כי שיווק הוא לא למכור והוא לא לשכנע.
      שיווק הוא לגרום לאדם אחר להבין משהו שאנחנו מאוד מאמינים בו ויודעים שהוא מועיל ותורם.
      ואנחנו עושים את זה כל הזמן – עם בני הזוג שלנו, עם הילדים שלנו, עם ההורים, עם החברים.
      אנחנו מדברים, מעבירים מסרים, מחברים אנשים אחרים לתפיסות ולאמונות שלנו,
      רק שכאשר כסף נכנס לתמונה אז אנחנו קצת נבהלים.
      אז לא, אין מה להיבהל. כך עובד העולם.
      אנשים מציעים תועלת, אנשים אחרים שנהנים ממנה משלמים עבורה.
      כך מתנהל השוק, זה טבעי ואנחנו חלק מהשוק הטבעי הזה.
      וכשיוצאים מתוך ההנחה הזו, קל יותר לגשת לזה ולהבין את זה.

 

  1. כולנו צרכנים, כולנו קונים, כולנו חיים בשוק ומהמקום הזה אנחנו יכולים להתחבר לתהליך.
    קניה מרגישה לנו תהליך טבעי לגבי הרבה מהדברים בחיים שלנו כשאנחנו עצמנו קונים,
    ומתוך הנקודה הזו אנחנו יכולים להתחבר לצד השני – הצד המציע, הצד המוכר.
    וגם זה לא מסובך.

אז קודם בואו נקבל החלטה שאנחנו לפחות חייבים להבין את הדבר הזה שנקרא שיווק,
אנחנו צריכים להבין איך להיא לקוחות לעסק שלנו ומה עובד עבורינו.

 


ובנקודה הזו – אפשר להוציא החוצה פרויקטים לאאוטסורסינג!

כשאנחנו במודעות מלאה,
כשאנחנו יודעים מה צריך לעשות,
כשאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים להעביר,

איזה לקוחות אנחנו רוצים לקבל ומה אנחנו מציעים להם,
כשאנחנו יודעים לעשות מה טוב ומתאים לנו בשיווק,
במטרות העסקיות, בערוצי התקשורת שאנחנו בוחרים להשקיע בהם –
אנחנו יכולים לאפשר למישהו אחר לעשות את זה תחת פיקוח שלנו.

אני הייתי מנהלת שיווק הרבה שנים.
היו לי תקציבי עתק ועמדו לרשותי:
משרד פרסום, משרד יחסי ציבור, משרד מיתוג, משרד ניהול רשתות חברתיות,
משרד לניהול ושליחת מסרים באימייל ובסמסים –
זה לא אומר שיכולתי להרפות. להיפך!
הייתה לי הרבה יותר עבודה.

הייתי צריכה לפקח שכל אחד מהספקים עושה את העבודה שלו טוב,
שהוא מייצר לי את התוצאות המצופות מעבודה בערוץ השיווק הנבחר,
שהוא משרת את המטרות של העסק שלי,
שכל נותני השירות מסונכרנים ביניהם כמי שמקדם את העסק שלי
וגם לגבי מה שאני מצפה לקבל מכל אחד מהם.

הספקים שלי ידעו שאצלי יש את התוצאות הטובות ביותר
ואת אחוזי הגדילה הגבוהים ביותר בדיוק בזכות הגישה הלא מתפשרת הזו.

ואת הדברים האלה אפשר לעשות טוב רק כשאנחנו בשליטה מלאה,
שאנחנו יודעים מה אנחנו מסוגלים להשיג לעסק ואיך להשיג אותו.

אז חשוב שנזכור את הדברים האלה
כי לקוחות טובים ומשלמים הם החמצן של העסק ובזכותם הוא מתקיים וגדל.


ו… שרק נמשיך לעשות עסקים גדולים!

מיטל צ'סנר

 

נ.ב.
בהזדמנות זו אני מזכירה שההרשמה לקורס 'לשווק עם מיטל' בעיצומה!
מתגבשת לנו קבוצת עסקים נפלאה
ואני מזמינה גם אותך להצטרף בלחיצה על הקישור הבא –http://goo.gl/7cF5zI

 

 

 

תגובות

8 המלצות לשנת 2022 מוצלחת בעסק

ימים של מעבר בין שנת עסקים אחת לשנת עסקים נוספת ואני מוצאת את עצמי מלווה את העסקים שאיתי, מכוונת אותם, עושה אתם סדר ומסבירה דברים, שכנראה כדאי שפשוט אכתוב אותם פה, כדי שכולנו ניערך בצורה טובה ומקצועית לשנת העסקים הבאה. שנת 2022 תיכף מתחילה ובפוסט הזה אני פורטת בפניכם את ההמלצות הספציפיות שלי לעסקים שרוצים להטיח לעצמם פרנסה טובה, מכירות

להמשך קריאה

כמה תובנות ממני על פרסום ממומן שמייצר תוצאות ברשתות החברתיות

יש עסקים שטועים לחשוב שהצלחה בפרסום ממומן היא איזה שהוא טריק שצריך להבין, או איש/ת מקצוע נכונים שאנחנו נמצא והופ! זה מצליח! נשקיע קצת כסף, נמכור מלא. נרוויח מלא. בום, טרח – אנחנו עשירים! ובכן, זה לא ככה.אם זה היה כל כך פשוט כולנו היינו מרוויחים המון כסף בעסקים. פרסום ממומן הוא לא פלסטר שמתקן את הבעיות בעסק בעזרת כסף.ממש

להמשך קריאה