קודם הכרזה: זהו פוסט מקצועי חשוב על הבחירות בלי אף מילה על פוליטיקה.
ולתכל'ס –
אני שבה ומנדנדת שלקמפיין טוב יש כללים ברורים.
הצלחה בקמפיין היא לא עניין של מאמץ אלא של עבודה מדויקת ויעילה.
לא משנה מה יחסנו לתוצאות הבחירות, כאנשי עסקים ושיווק, מרתק ממש לנתח את תוצאות הבחירות והפעילות שהובילה אליהן.
אלה 6 מרכיבים שבלטו במיוחד בקמפיין של ביבי נתניהו ומה אנחנו יכולים ללמוד מהם לעסק שלנו:
- הייתה לו מטרה מספרית, ברורה ומוגדרת
"עוד 2 מנדטים". זה מה שהוא רצה.
כשממקדים את הקמפיין במטרה מדידה וריאלית, הסיכוי לגייס את הסביבה להצלחת הקמפיין ולעמוד במטרות שלו עולה משמעותית.הגדרת מטרה מדידה כזו צריכה להתקיים בכל פעולה וקמפיין שאנחנו בוחרים ליישם בעסק.
- הוא התמקד בקהל קיים וקרוב כדי לייצר המרה
ביבי נתניהו ניצח בזכות מיקוד בקהל קיים.
הוא לא בזבז מאמצים בלשכנע את מי שלא חושב לבחור בו.
הוא דבק בקמפיין לקהל שמכיר אותו עם הסלוגן: "ליכודניקים, צאו להצביע".כך גם אצלנו בעסקים.
כשאנחנו רוצים להצליח בקמפיין מכירה, כשהגיע ה- money time, זמן הסגירה, כדאי שנפנה לקהל שהבשלנו מראש וכבר מכיר אותנו ולא נבזבז מאמצים על קהל שלא מכיר או מתנגד לנו. - פעילות שטח היא הכרחית
פעילות דיגיטלית, מתוחכמת ככל שתהיה לא מספיקה כדי להצליח בגדול.
הדיגיטל אולי מטעה אותנו לחשוב שהקשקשת הבלתי נגמרת הזו הזו היא המציאות, אך במבחן ההחלטה לבחור, לקנות – פעילות שטח הוא המרכיב 'הסודי' שהופך מתעניינים לקונים בפועל.בבחירות אלה כנסים ומפגשי שטח עם הבוחרים הפוטנציאליים.
בעסקים אלה הרצאות מבוא, מפגשי קהילה ועוד פעילויות שטח. - להציב אדם בפרונט. לא מותג, לא סיסמה.
עקרונית, הבוחרים בוחרים מפלגה.
בפועל, כששמים אדם בפרונט, החיבור יותר טבעי, זורם ומתרחש יותר בקלות.
זו הסיבה שביבי נתניהו היה כל כך חזק בפרונט בקמפיין הזה, הוא במלוא נוכחותו.יש עסקים שטועים לחשוב ששם מגניב וסיסמה מיוחדת יביאו קונים.
אז לא. האנשים שבעסק יביאו קונים. - הוא אמר למה כן, להבדיל מהמתחרים שלו שאמרו למה לא
כשרוצים לסגור עסקה, הלקוחות רוצים לדעת למה כן.
קמפיין ה"למה לא" של כחול לבן עבד הרבה פחות טוב ולא סתם.
האסטרטגיה של "למה לא" תעבוד ביצירת עניין, ביצירת מעורבות של הקהל.
כדי לסגור עסקה חייבים להבהיר בצורה חדה למה כן. - ביבי נתניהו התגייס טוטאלית
בכל נפשו ומאודו, כל דבר שיכול היה לעשות, כל מקום שיכול היה להיות.
מכנסים ועד טלפונים אישיים למצביעים, שידורי לייב, סרטונים מקצועיים וסרטוני חובבים סו קולד מצחיקים.
מסרים מהודקים וממלכתיים לצד מסרים עממיים.
הוא מתאים את הדיבור למי שמולו, נוקט בכל טקטיקה אפשרית ורואה מטרה אחת – לנצח.
תכל'ס, אפשר לאהוב או שלא, להתחבר או שלא –
אך כדי לנצח בקמפיין, בחירות או מכירות,
צריך להסתער בכל הכוח ואז זה מצליח.
מגיעים למטרות הריאליות שקבענו לנו ואפילו הרבה יותר מזה.
ושרק יהיה לנו טוב במדינה שלנו ונמשיך לעשות עסקים גדולים!
מיטל צ'סנר