מה הקשר בין לגו והארי פוטר לעסק שלי ושלך?

2 מותגים שונים יצרו השבוע פעילויות שהקסימו אותי.

הראשון – Lego.
7541 חלקים יש בערכה החדשה של לגו.
ערכת Millennium Falcon תימכר במהדורה מוגבלת, במחיר של כ-800$
ולי ברור שכל הערכות תימכרנה, ואפילו תוך זמן ממש קצר.

איך אני יודעת?
כי ככה זה כשמנהלים מותג בצורה מקצועית ובונים סביבו קהילה.

לגו מייצרים סביבם לאורך שנים רבות קהילה נאמנה,
שרק מחכה לדבר הבא שיגיע, ולא משנה מהו –
היא תקנה.
בכל מחיר, בכל זמן, בכל מצב.

הם עושים את זה בעזרת מוצרי מאוד איכותי אבל זה החלק הקל.
החלק המשמעותי הוא הסיפור שמאחורי כל ערכה,
החיבור שלה לדמיון, להרפתקאות, לעולם המעניין של ילדים ומבוגרים,
הפעילויות הרבות שהחברה עושה בכל רחבי העולם,
כשאף אחת מהמטרות הישירות היא לא למכור,
אלא לחבר עוד ועוד אנשים לעולם הזה של לגו,
ולחבר חיבור חזק יותר את אלה שכבר שבויים בקסמו.

המותג השני – הארי פוטר.
לפני 10 שנים כתבה ג'יי קיי רולינג את הספר המסכם בסדרת הארי פוטר.
באפילוג של הספרים מראים את הארי פוטר לוקח את בנו, 19 שנים מאוחר יותר,
לתחנת קינגס קרוס בלונדון, בדרך ליום הראשון בלימודים ב- Hogwarts.

אתמול, הראשון לספטמבר 2017, היה בדיוק התאריך ההוא שנכתב לפני שנים רבות.
ציוץ אחד של ג'יי קיי רולינג בטוויטר הספיק כדי להביא לתחנה אלפי אוהדים ומעריצים,
שספרו לאחור לשעה 11:00, בדיוק בזמן שבו דמותו של הארי פוטר היתה אמורה להגיע עם בנו.

לכולם היה ברור שהארי פוטר לא יגיע, אך החוויה הזו של קהילה,
של אנשים שמחוברים במכנה משותף ברור וחוויתי היא שיצרה את האפקט.

אז כן, הארי פוטר הוא לגמרי מותג וג'יי קיי רולינג יודעת לתחזק אותו היטב.
הקהילה הנאמנה ממשיכה ללוות את הסופרת ואת הדמות הדמיונית לאורך שנים,
פשוט כי ככה זה כשמנהלים מערכת יחסים של ממש עם הלקוחות,
כזו שלא מבוססת על קניה אלא על איכות וחיבור אמיתי.


ומה אנחנו לומדים מזה לעסק שלנו?

לבנות את המותג שלנו במקביל לעשייה המסחרית.
לנהל קהילה מתוך נתינה, ערך, משמעות וערכים.
לא למדוד את ההצלחה במכירות בלבד ובוודאי שלא להיות פנקסנים מול תוצאות השיווק המידיות.

בכך נבטיח לעצמנו עסק שרק הולך וגדל לאורך שנים,
עסק שהלקוחות מעריכים אותו ונאמנים לו,
ומוכנים לקנות כל דבר שיציע.
ממש הכל.
בכל מחיר, בכל זמן ובכל מצב.

בהצלחה ושרק נמשיך לעשות עסקים גדולים!
מיטל צ'סנר

תגובות

מסכמת את שנת 2022 ומשתפת קצת נתונים ומסקנות

אני מאוד אוהבת לבחון ולסכם נתונים. ההסתכלות לתוך הנתונים מייצרת לי תחושה של שליטה, רוגע, הבנה.ישבתי היום, ה-31.12.22 יום סיום שנת העסקים, ותוך כדי צלילה לתוך כל מיני מספרים בעסק שלי, הרגשתי שאפשר ללמוד ולקחת כמה תובנות וטיפים מהמסקנות שלי, אז אני משתפת אותן כאן. אז ניגשת תכל'ס, ישר ולעניין! מה הצעתי ומכרתי בעסק? • 3 וובינרים פתוחים לקהילה עם

להמשך קריאה

למה עסקים לא מצליחים להרוויח?

מדברים איתנו כל כך הרבה על הכנסות בעסקים, על מספרים גדולים, על "משפך שיווקי" ופעילויות שמייצרות עשרות אלפי שקלים מיד.לא מדברים איתנו על העלות שמאחורי ההכנסות האלה ולצערי, פחות מידי מדברים על רווח.על אותם עסקים שמכניסים אלפי ועשרות אלפי שקלים, אך מוציאים הרבה יותר ולא מצליחים לייצר בכלל רווח. למה בעצם? למה לא מדברים על רווח?בכנות? אני חושבת שהסיבה לכך

להמשך קריאה