מה משותף בין waze ובין העסק שלי?

קודם כל, גם waze וגם אני מובילים אנשים בדרך,
אבל לא על זה רציתי לדבר ;)
היום אני רוצה לגעת בנושא שנתפס קצת כבד – המיתוג,
או יותר ממוקד – על השפה הויזואלית של העסק.

אז כן, אני מאוד פרקטית בגישה שלי ואני תמיד אשים את הפוקוס על מה שמביא אלי לקוחות באופן מובהק,
אבל המעטפת של העסק שלנו היא לא פחות חשובה למשיכת תשומת הלב של הלקוחות האלה.

זו הסיבה שבחרתי (ממש כמו שwaze עשו לעצור ולהשקיע במעטפת העיצובית ואני משתפת אותך בתהליך!

כאן הצצה ראשונית לסגנון הגרפי שהולך ללוות את הציטוטים שלי:

ציטוט

אז רגע נבין – מהי שפה ויזואלית?

שפה ויזואלית היא כל מה שמרכיב את הנראות של העסק שלנו.
התמונות שלנו, הלוגו, נראות האתר שלנו, העיצוב הגרפי המלווה את כל התוצרים שאנחנו מציגים ללקוחות.
תמונות אווירה כלליות שלנו בעשייה, תמונות הפייסבוק והאינסטגרם שלנו ועוד ועוד.

ולא. שיהיה ברור ששפה ויזואלית לא רלוונטית רק לעסקי מוצרים.
למעשה, לעסקים המוכרים שירות ואפילו ידע היא חשובה אפילו יותר!

כי לעסק שלנו אין מקום שאפשר להגיע אליו,
אין לנו מוצר שאפשר לגעת או לבחון ולכן,
הנראות של העסק בכל אמצעי השיווק היא קריטית כדי שנצליח להשיג:

★ את תשומת ליבם של הלקוחות
★ את המעורבות וההתעניינות של הלקוחות המתאימים לנו
★ יצירת הרושם מדויק שאנחנו רוצים ליצור!

וכאן אני חושפת הצצה קטנה לפרויקט תמונות האווירה שלי:

P1120530P1120610-Editבית קפהDSC_5686-Edit-2

למה אני מרעננת את השפה העסקית שלי כשרק לפני שנתיים עשיתי זאת קודם?

כי נרצה או לא נרצה, השוק רץ בקצב מטורף.
הטעם של הלקוחות משתנה ואנחנו צריכים להתאים את עצמנו כדי לא להשתרך מאחור.
כן כן, דווקא אנחנו, העסקים הקטנים, לא יכולים ליפול במקומות האלה!
אז לא בהכרח צריך להחליף לוגו (בעיקר אם מראש הוא עוצב בצורה על-זמנית),
אבל כדאי לרענן את כל מה שמסביבו.

ומעבר לזה –
אני, העסק שלי, המוצרים שלי והמטרות שלי השתנו ואתם דרך התקשורת שלי.
זה בא לידי ביטוי במסרים שאני כותבת, בתמונות שאני מציגה ובכל השפה שעוטפת את העסק.

וכאן יש הצצה לחלק קטנטן מעיצוב האתר החדש שלי:

 

אחד המקומות החשובים ביותר להשקעה במימד הויזואלי הן הרשתות החברתיות.
פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט, בלוג ועוד ועוד.

לשם כך בחרתי את המוכשרת ביותר שאני מכירה בתחום – ליבת רות מ- Li.B,
שתיצור עבורי תמונות מושכות המבוססות על עולם התוכן של העסק.

הנה כמה דוגמאות:

DSC_0030DSC_0056 DSC_0050DSC_0093

ואיך עושים את זה נכון?

קודם כל עוצרים להבין מי אני, מה נכון לי, מה העסק שלי משדר ולמי.
איזה מוצרים ושירותים מציע העסק ומיהו קהל היעד המתאים לו.

בוחנים גם את סגנונות העיצוב הרלוונטיים לתקופה כי אנחנו לא רוצים להישאר מאחור לעולם.
שוב – כי אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ליפול בקטנות ואין לנו כסף לדברים זולים.

הטעם האישי שלנו חשוב גם הוא כי אנחנו צריכים להרגיש טבעי עם הצגת התוצרים שלנו,
אך חשוב לשים לב שמה שאנחנו אוהבים אכן עובד לעסק שלנו, שהוא ישות בפני עצמה.

השלב הבא הוא לבחור בקפידה אנשי מקצוע מעולים,
שיתנו לנו בדיוק את הפתרון המתאים לנו כי שפה ויזואלית זה לא רק 'עיצוב'.
שפה נכונה יכולה להניע או לתקוע עסק וכדאי מאוד לדייק כאן.

בקרוב מאוד הפרויקט המלא שלי יעלה לאוויר ואוכל להציג את כל הפרטים,
אך בינתיים, שרק נמשיך להתעדכן, להתרענן
ולעשות עסקים גדולים!

מיטל צ'סנר

תגובות