מה עושים עכשיו, כשהחשיפה של עמודי הפייסבוק כמעט נכחדה?

תארו לכם מצב שבו אני באה לאחת העיריות בארץ ומבקשת לפרסם שלט חוצות בשטח שלה.
"תשלמי".
זה מה שיגידו לי.
טבעי, לא?

אז למה ההתקוממות הגדולה כשפייסבוק מבקשת מאתנו לשלם עבור החשיפה?

אז כן, במהלך השנים החשיפה של עמודים עסקיים בפייסבוק הולכת ויורדת ושיטת הסלמי הזו,
שבה נוגסים בחשיפה שלנו עוד קצת ועוד קצת עשויה אפילו לעצבן –
אבל אם אני שמה את האמוציות בצד ומתייחסת לעניינים בצורה פרקטית, אלה מסקנותיי:

  1. הבשורה החד משמעית – אין אלטרנטיבה ממשית.
    כרגע, פייסבוק נשאר ערוץ השיווק האפקטיבי ביותר לעסקים ואין אלטרנטיבה ממשית לערוץ התקשורת הזה.
    למה?
    כי הקהל שם ואנחנו צריכים להביא את העסק למקום שבו נמצא הקהל.
    הקהל לא יבוא ויחפש את העסק הספציפי שלנו מיוזמתו.
    הוא יבוא כשנגיע למקום שבו הוא נמצא ומשם – נביא אותו אלינו.
    והקהל בפייסבוק, לגמרי, ואלטרנטיבות רציניות לא נראות באופק בשום תחזית טכנולוגית או חברתית.
  2. עסק מקדמים בעמוד עסקי.
    נכון, בפרופיל פייסבוק פרטי יש חשיפה גבוהה יותר ובקבוצות פייסבוק נוצרת דינמיקה בינאישית ונטוורקינג וכל אלה חשובים ועוזרים לבנות ולחזק החלטת קניה –
    אבל הם לא מחליפים עמודים עסקיים.
    עסק צריך לקדם את עצמו דרך עמוד עסקי ולא משנה אם הוא יועץ, מטפל, מאמן או מעצב.
    עסק זה עסק זה עסק.הטענה שאנחנו מוכרים את עצמנו ואנחנו זה העסק לא נכונה.
    כשלקוחות קונים מאתנו, הם קונים מישות עסקית וכן, מאחורי כל ישות עסקית יש אנשים שמחוללים את הקניה, – גם בעסקי שירות וגם בעסקי מוצר
    אך זה לא סותר לעסק יש זהות משל עצמו, שאותה אנחנו צריכים לתחזק.
    ואת זה עושים דרך עמוד עסקי שמשדר מקצועיות ורצינות.הפרופיל הפרטי כשמו כן הוא – פרטי ונועד לשיתופים אישיים ולא לתובנות עסקיות.
    זה בסדר לקדם את עצמנו כאנשים שמאחורי העסק, אך לייצר נפרדות לעסק עצמו ולתת לו את הבמה בעמוד עסקי.
  3. לא לעולם חוסן!
    נכון, פייסבוק הוא אתר חזק וכל התחזיות מוכיחות שהקהל לא מתכוון לעזוב בקרוב,
    אבל תמיד תמיד נדאג למספר אמצעי תקשורת עם הלקוחות שלנו ולא נתבסס רק על ערוץ אחד.
    וכן, לכל ערוץ תקשורת יש יתרונות ויש חסרונות ("רשימות תפוצה באימייל ננטשות", "לבלוג לקוחות לא מגיעים", "אינסטגרם לא מייצר מכירות"… הכל ידוע), אך כשעובדים בכמה ערוצים, מצליחים לייצר מסה קריטית של לקוחות שמכירים את העסק ומבשילים לקניה ממנו.
    אז כן, פייסבוק עדיין מהווה את האלטרנטיבה הכי חזקה לקידום העסק אך תמיד כדאי וחשוב לפתח עוד ערוצי תקשורת עם לקוחות.
  4. ודבר אחרון חשוב –
    שמעתי השבוע המלצה להתייחס לעמוד פייסבוק כמו שמתייחסים לבלוג או לאתר שלנו.
    שאנחנו צריכים להתייחס אליו בצורה שונה מבעבר ולהבין שאנחנו צריכים להזרים אליו תנועה, כמו שאנחנו מזרימים תנועה לאתר או בלוג.
    אז לא. זה לא נכון.
    פשוט כי כשאנחנו כותבים פוסט בעמוד פייסבוק, המסר שלנו כבר נמצא על הפלטפורמה וכל מה שנשאר לנו הוא לחשוף את הקהל לפוסט הזה (בדר"כ באמצעות פרסום ממומן).
    אך לא רק זה העניין.
    בכתיבה בתוך פייסבוק (בעמוד העסקי לצורך העניין) קיים פוטנציאל של שיתוף המסר שלנו וזה שונה מהותית מהנעה של לקוחות להקליק לאתר או פוסט בבלוג.
    פשוט כי לגרום ללקוחות להקליק על קישור חיצוני הפכה להיות אחת המשימות הקשות.
    לקוחות לא מקליקים.
    הם עד כדי כך 'עצלני אינטרנט' שהמשימה של הקלקה ומתן תשומת לב לעוד נושא גוזל מהם אנרגיה שהם פשוט לא מוכנים להקדיש.אז לא. עבודה בעמוד פייסבוק לא דומה לעבודה בבלוג או באתר ולא מחליפה אותם ולהיפך.

 

ומה עושים מכאן?

מגייסים רציונל ומשחררים את הרגש.

מבינים שפייסבוק היא פלטפורמה שמועילה לעסק, עובדים בה נכון, מתאמים ציפיות עם עצמנו ומייצרים הכנסות גבוהות ממש.
מבינים שהרשת הזו היא אמצעי ולא מטרה.
היא אמצעי ללחשוף את העסק ללקוחות חדשים ולתקשר עם לקוחות שנמצאים ברשת, עד להודעה חדשה, שבה נשמע שהלקוחות עברו למקום אחר.

בנוסף, ממשיכים לפתח עוד ערוצי שיווק כדי לשמור על תקשורת מגוונת עם קהל כמה שיותר גדול ולא נשענים לעולם על פלטפורמה אחת,
תוך כדי שאנחנו זוכרים שאנחנו בוחרים ערוצי שיווק בהתאם לקהל שנמצא בהם ולא בהתאם לעלות או הנוחות שלהם לעסק.

בהצלחה ושרק נמשיך לעשות עסקים גדולים!
מיטל צ'סנר

תגובות