מיהם העסקים שהולכים לפרוח בתקופה הקרובה?

אני מנהלת עסק כבר שנים.
שנים שבהן הספקתי לחוות הכל – עליות וירידות, פריצות דרך וגם אכזבות.
דבר אחד אני יודעת בוודאות:

כשאני מצליחה, זו תוצאה של העשייה שלי וכשאני מדשדשת (וכן, יש תקופות שאני בפירוש מדשדשת) זו גם תוצאה של העשייה שלי.

אני יודעת שהימים האלה מאתגרים לרוב הגדול של העסקים.
בחורף היה לרובנו קשה למכור, אח"כ הגיעו חגים שהאטו את הקצב.
כשכבר נראה היה שיש התאוששות קלה אחרי פסח, באו ימי זיכרון ומלחמה שיצרו האטה.

אבל כאן אני עוצרת וכותבת מניסיון של 20 שנה –
מעכשיו מתחילה תקופה טובה, של התחדשות וצמיחה.
תקופה שבה יש לנו הזדמנות ליהנות מקפיצה משמעותית בעסק.

אבל!
ההתחדשות, ההתעוררות והקפיצה תגענה רק לאלה מאתנו שישימו לב ויקפידו על כמה פרטים חשובים בהתנהלות שלנו בעסק:

  1. להבין ולהפנים שאנחנו קובעים איך תיראנה התוצאות שלנו.
    לנו יש את הכוח להגדיל את העסק או לעצור את ההתקדמות שלו.
    ההתפתחות הזו תלויה בנו ונמצאת בידיים שלנו וכשאנחנו מפנימים את זה באמת, אנחנו מצליחים לחולל פלאים, גם בלי תקציבים או עודף זמן.
    ואנחנו יכולים לעשות המון!
    עם מה שיש לנו כבר עכשיו אנחנו יכולים להשיג המון.
    עם הקהל שכבר יש לנו, עם המוצרים והשירותים והידע שכבר יש לנו, עם הפעילויות שאנחנו כבר יודעים לעשות.
    ומפה מתחילים.
    מפסיקים לחכות ופשוט מתחילים.
  2. להתגייס להצלחה.
    מכל הלב, להתגייס להצליח.
    להבין שיש לנו את היכולת להביא לעצמנו כל תוצאה, אבל אנחנו חייבים להתגייס ולהסכים לעשות מה שצריך, בלי אבל.
    בלי פנקסנות מול השיווק, בלי מחשבות שתוהות אם זה שווה לי את זה או אולי הייתי צריכה לעשות משהו אחר.
    בלי להסתכל לצדדים אלא קדימה בלבד, למטרה ברורה – קיום וייצוב העסק לאורך שנים.
  3. להיזכר בדבר הגדול הזה שאנחנו מחוללים בחיי הלקוחות.
    השינוי הטוב, התרומה הגדולה עבורם.
    קודם כל, כי זה מזכיר לנו למה אנחנו פה וכמה חשוב מה שאנחנו עושים, מה שכבר מייצר מוטיבציה לעשייה.
    בנוסף, התועלת החשובה הזו תוביל את המסרים שלנו ותעזור לנו לגעת בלקוחות, כדי שיבינו כמה אנחנו מועילים ותורמים להם.
    הנגיעה המדויקת הזו עשויה להיות חמקמקה, אך כשאנחנו נזכרים בה ומדייקים אותה, אנחנו מחברים אלינו את הלקוחות, אנחנו משיגים מטרות ואנחנו מצליחים הרבה יותר.
  4. ליזום ולהיות יצירתיים.
    לשחרר תלות מכל דבר חיצוני, ליזום, לחדש, לרגש את הלקוחות.
    אם לא הצלחנו בדרך אחת, ננסה באחרת. מילים אחרות, ערוצי תקשורת אחרים, מסרים אחרים, תמונות אחרות.
    ולא לחכות לתשובות מבחוץ אלא לחתור למצוא אותן בעצמנו וגם אם אין תשובות, פשוט לנסות משהו אחר ממה שעשינו, עד שיצליח.
  5. לגלות חמלה כלפי הלקוחות.
    לעצור ולהבין באמת מה עובר עליהם.
    לא לכעוס כי הם לא קונים או לא מבינים.
    להבין מה מוצע להם, מה הדינמיקה שמאפיינת את התקופה, איך הם קונים בתחום שלנו, מה הם מבינים או לא מבינים לגבי מה שמוצע אצלנו.
    להבין מה עובר עליהם באמת כדי שאפשר יהיה להתחבר אליהם ובאמת לעשות להם טוב.
    לקוחות מרגישים כשרוצים באמת לעשות להם טוב.
  6. להיות הוגנים כלפי העסק :)
    נשמע מוזר אבל כן.
    להבין אילו אתגרים ניצבים בפני העסק, כמה זמן נדרש לו כדי להתייצב, מה 'הוא' צריך מאתנו.
    ולא משנה כמה זמן הוא קיים.
    משנה כמה זמן אנחנו מנהלים אותו במקצועיות, בצורה מדויקת, מטפלים בפיתוח, בשיווק ובכל פעילות שנדרשת כדי להגדיל אותו באופן יזום.
  7. לקחת אחריות מלאה על עצמנו כמנהלי, מפתח ומקדמי העסק.
    לגלות פתיחות, לקבל השראה, להיות בלמידה, להסכים לשמוע דעות חדשות.
    להסכים לשמוע דברים שכבר שמענו ולבחון אותם שוב, מזווית ראיה אחרת.
    להסכים ללמוד גם כשנאה לנו שאנחנו יודעים הכל.
    להסכים לשחרר מחשבות ותהיות וניתוחי מצב ופשוט להיכנס לעשייה, כי רק המציאות מוכיחה לנו מה אפשרי, מה נכון ומה באמת עובד.

 
ואלה, בעיקר אלה, הדברים שיעזרו לנו להפוך את הנתונים שלנו או פשוט להגדיל אותם משמעותית.
להשיג כל מטרה ולחיות את החלום הזה, שהוא עסק מצליח, מפרנס ומרוויח.
 
וזה אפשרי.
אני כותבת לכם מכל הלב, מנסיון.
מנסיון בתקופות טובות ופחות טובות –
אנחנו יכולים להפוך כל תוצאה. אנחנו יכולים להשיג כל תוצאה.

אני מאחלת לנו חזרה נעימה לשגרה טובה, מרגשת ומוצלחת,
מיטל צ'סנר

 

נ.ב.
ב-27.5.19 נפתח המחזור השלישי של תכנית הליווי שלי – עושים עסקים גדולים.
תכנית מיוחדת, בה אני באופן אישי מלווה, מדריכה, מלמדת ונותנת השראה ל-15 בעלי עסקים להשיג את התוצאות שלהן הם מייחלים בעסק.
תכנית מלאה בעשייה, כזו שמעניקה לבעלי עסקים ידע אינסופי, בטחון, מוטיבציה ואת כל הכלים הנדרשים כדי לפתח את העסק ולקדם אותו.

כאן ניתן לקרוא את כל הפרטים, ליצור עמנו קשר ולהצטרף

תגובות