מתחילים! מוציאים לפועל פרויקט שיווקי

שלב 1: איך אני מוציאה לפועל פרויקט שיווקי מא' ועד ת'?

בסדרת פוסטים קצרה וממוקדת אשתף שלב אחר שלב בתהליך המלא שאני מבצעת כשאני מקדמת פרויקט שיווקי, ובעצם מסבירה –
איך מוציאים לפועל פרויקט שיווקי!

נתחיל בשלב הראשוני –
איך אני בוחרת פרויקט לקידום ואיך אני ניגשת אליו?

מדובר בשלב הזה בהקדמה שבה אני מסבירה:
מאיפה אני בכלל מתחילה להסתכל על הדברים, לבחור לעצמי פרויקט ומה מנחה אותי?

אז ככה:
אתחיל מכך שאני בוחנת שני דברים:
– את מה שמעניין את הקהל שלי
– את בסיס הידע שלי

אני לא מחפשת עוד הכשרות ולמידה כדי להציע עוד מוצרים ולייצר עוד הכנסות פוטנציאליות.
אני לוקחת את הידע שכבר יש לי, מפרטת אותו, מעמיקה בו ומהנקודה הזו אני יוצאת לדרך.

יש בפני 2 אתגרים משמעותיים לצלוח:

1. לקחת את הידע האינטואיטיבי שלי ולארוז אותו בצורה שתועיל ללקוחות, במסגרת מגבלות של זמן, מקום וכמות ידע מסוימת

2. להביא לקוחות לקנות את מה שהחלטתי להציע הפעם תוך צליחת האתגרים השיווקיים של העסק שלי

לגבי הידע הקיים – אני יכולה לבחור נושא רחב ולהנגיש אותו, כמו, לדוגמה, שאני עושה בהרצאת 'למלא את היומן', או להתמקד בנושא ספציפי.

במקרה הנוכחי החלטתי שלא לקחת נושא רחב, אלא נושא ממוקד – ניהול השיווק בעסק, הגדרת מטרות, יצירת תכנון והוצאה לפועל של המשימות עד להשגת היעדים!

לגבי השיווק והבאת לקוחות, אני בוחנת מה יש לי:
יש לי קהילות בעמוד פייסבוק, רשימת דיוור באימייל וקבוצת פייסבוק פעילה.
יש לי מוניטין מקצועי, לקוחות מרוצים וחוזרים.

בהתאם, לצורך הדוגמה שלי, החלטתי שהפרויקט שאותו אני מקדמת הוא:
יום הדרכות בנושא ניהול מטרות ותכנון שנתי בעסק.

פרויקט כזה נושא אתו אתגר שיווקי משמעותי, כי להביא קבוצת אנשים לאותו מקום, באותה שעה דורש דיוק רב והשקעה גדולה בעשייה השיווקית.

זהו אתגר שיווקי גדול וכשאני מבינה את זה, אני יכולה להחליט על היקף המשתתפים שאני שואפת להביא והיקף העבודה שנדרשת ממני.
לו העסק שלי היה בתחילת הדרך, לא הייתי משווקת מוצר ממוקד שכזה לקבוצה רחבה שכזו.

אגב, בתחילת דרכי הפרויקטים שבחרתי לקידום היו אחרים לגמרי.
אלה היו פרויקטים של יצירת קהילה בעיקר ושיווק פרטני תוך כדי תנועה.
יצירת נרשמים לרשימת תפוצה, בניית קבוצה, יצירת קהילת עוקבים בעמוד פייסבוק או כל קהילה אחרת היא פרויקט בפני עצמו, שצריך להתייחס אליו ולבנות אותו ממש כמו שאני מסבירה פה.
גם מוצר חינמי הוא משהו שצריך לשכנע ולקדם באופן שיטתי, מכיוון שהלקוחות שלנו מוצפים בהיצע גדול מכל הכיוונים ולא מרגישים 'רעב' לשום דבר כמעט.

עד כאן השלב הראשון!
הסברתי איך אני בוחרת מתוך הידע שלי פרויקט לקידום, תוך התחשבות במה שמעניין את הקהל, בידע הנוכחי שלי ובמצב העסק שלי מבחינה שיווקית.

כאן לוחצים למעבר לשלב הבא – איך אני בונה את המוצר או השירות שלי לפרטים ומגדירה אותו בצורה שיהיה לקהל קל להבין ולרצות לרכוש אותו, ולי קל לשווק אותו.