שלב 3: יוצרים תוכן

שלב 3: איך אני יוצרת את התוכן של המוצר שלי כך שימשוך לקוחות?

הגענו לשלב השלישי בהוצאת הפרויקט שלי לפועל ועכשיו –
לאחר שהערכתי את המוצר המתאים ואת האתגרים השיווקיים העומדים בפני, אני הולכת לענות לשאלה:
איך אני יוצרת את התוכן של המוצר שלי כך שימשוך לקוחות?

מה שמנחה אותי בעניין הזה הוא ליצור תכנים שמעניינים ומועילים לקהל, בצורה מעניינת, שמשאירה אותם מחוברים אלי.

איך אני יודעת מה מעניין את הקהל?

– אני יכולה לשאול אותו: בפייסבוק, ברשימת התפוצה, בקבוצה שאני מנהלת או אפילו פנים מול פנים – בפגישה או שיחת טלפון.
– במידה ואין לי מידע ברור, אני יכולה להעריך על סמל שאלות שאני נשאלת באופן שוטף מהלקוחות שלי או מקומות שבהם אני ערנית לזהות מה חסר להם.

לדוגמה, הפעילות הזו של 'שיווק ממוקד פרויקט' וההרצאה שבניתי בעקבותיה נולדו מהמקום שבו כמה עסקים שאלו אותי כיצד אני ניגשת לפרויקט.
כשנשאלתי את השאלה בווריאציה זו או אחרת, הבנתי שיש כאן נושא שעשוי לעניין רבים.
לא חיכיתי לנתונים סטטיסטיים מוכחים שיגידו לי מה בדיוק יעבוד כי אין כאלה בעסקים.
פשוט הערכתי שאם נשאלתי את השאלה 3 פעמים, זו מבחינתי אינדיקציה מספקת להעריך שעוד לקוחות יתעניינו במוצר.

אגב, גם לא הסתכלתי על המתחרים ולא חיכיתי שמישהו מבחוץ ייתן לי תשובות.
קיבלתי החלטה על סמך הערכות פרטיות, בלי וודאות מוחלטת והלכתי עליה.
ככה זה בעסקים. אני מעזים ויוצאים לדרך :)

בהתאמה להסבר הזה, יום ההדרכות המיוחד שבניתי נולד גם הוא כתוצאה מצורך שזיהיתי בקהילה והוא מחולק ל-4 הרצאות הבאות:

1. כיצד לקבוע מטרות בעסק, מטרות כמותיות, מטרות שיווקיות, מטרות ביניים להשגת המטרות הראשיות ועוד

2. כיצד בונים תכנון שיווקי, אבל לא כזה מפוצץ ומסורבל, אלא תכנון פשוט שאפשר ליישם אותו בקלות (וזה אפשרי!)

3. כיצד מוציאים לפועל פרויקט שכתבנו בתכנית, כל פרויקט שהוא! בניית קהילה, מכירת מוצר או שירות, יצירת פרויקט שיווקי חדש וכו'

4. שיתוף של הסיפור שלי, שכולל ניסיון עשיר בכל מה שאני מסבירה פה, כולל טעויות והתאוששות מהן, כי אין כמו שיתוף אישי, אמתי, ליצירת השראה,
יחד עם אפשרות לשאלות של הקהל ותשובות שלי.

חלק מהתכנים התבקשתי לשתף באופן ברור.
חלק אחר זיהיתי שיעניין תוך כדי פעילות שלי מול הקהילה.

בשלב הזה אני בונה כל הרצאה בראשי פרקים, קובעת לה הגדרת זמן ברורה ומטרה –
✽ עם מה אני רוצה שהעסקים יצאו ממנו?
✽ מה חשוב לי שיבינו ויפנימו?

את התכנים הסופיים אני אישית בונה ממש בסמוך ליום ההדרכות, אך מי שיבחר יוכל לעשות זאת מיד.

תיארתי כאן מפרט של יום הדרכות אך הבניה הזו רלוונטית גם למוצרים מוחשיים או כל שירות אחר.
אנחנו נדרשים להעריך מה מעניין את הקהל, להוסיף את הערך שיש לנו לתת ומתוכו לבנות מוצר מקיף שיענה על צורך ברור ויתאים לנו למכור.

עד כאן לשלב הזה!

כאן לוחצים למעבר לשלב הבא שבו אני מגיעה לאחד החלקים המשמעותיים והמהותיים להצלחת הפרויקט:
איך אני בונה תכנית לקידום ושיווק, כך שלקוחות יבואו לקנות?