שלב 4: בונים מערך שיווק

שלב 4: איך אני בונה מערך שיווק ממוקד לקידום הפרויקט שלי והשגת התוצאות שאני רוצה?

הגענו לחלק 4, חלק מעניין וחשוב שבו אני מדריכה:
איך אני בונה מערך שיווק ממוקד לקידום הפרויקט שלי כדי להשיג בדיוק את התוצאות הרצויות לי!

נתחיל מיישור קו –
כמה מורכב שזה לא יהיה – לתת את השירות שלנו או ליצור את המוצר שלנו – זה החלק הקל.
זה החלק הטבעי לנו, זה שאנחנו אוהבים ובאנו לעשות.

אבל להביא לקוחות לקנות אותו זהו החלק המאתגר.
היום אני רוצה לשתף איך אני ניגשת לבניית מערך שיווק לפרויקט שלי.

כמו שכתבתי – המוצר שלי הוא כנס 'לסדר ולהשיג יותר'.
כנס עשיר, מעניין, מלא מידע מועיל שעסקים לא מכירים, וממלא מוטיבציה.
לי ברור שמי שמגיע אליו לא רק יהנה, אלא סוף סוף יהיה לו ברור איך לתאם ציפיות עם המציאות העסקית, לקבוע שלבים ריאליים להוצאה לפועל של המטרות ולהביא לעצמו את ההישגים שהוא רוצה.
מצד שני יש את הלקוחות שמגלים היסוס לגבי הקניה וזה תמיד כך.

אז איך אני ניגשת לתקשורת עם הלקוחות הרלוונטיים, במטרה שיבינו את התועלת, התרומה הרבה עבורם, ויצטרפו?

✽ ראשית, אני בוחנת אילו ערוצי שיווק זמינים לי.
במקרה שלי, במשך שנים אני מקפידה לבנות לעצמי קהילות עוקבים בכל מיני פורמטים, שבעקבות עבודה קפדנית ועקבית גדלה לאלפים רבים.
אז יש לי עמוד פייסבוק, רשימת תפוצה, קבוצה פעילה, קולגות לשיתופי פעולה, קשרים אישיים, אתר אינטרנט, בלוג.
יש חשיבות רבה לגודל הקהילה וגם לאינטנסיביות של העברת התכנים ויצירת חיבור מולה.
ככל שהקהילה גדולה ומחוברת יותר לתכנים, לידע, לגישה שלי – הסיכוי שיהיו בה פרטים שירצו לקנות גדל.

✽ אני מחליטה על כמות מסרים המתאימה לכל ערוץ ועל סוג המסרים – מסרים של הדרכה, שיתוף, העצמה, סרטונים, תמונות, דפי נחיתה וכו'.

✽ אני קובעת כמה מסרים ליצור לכל ערוץ ובהתאם – בוחנת אם ישנם מסרים שכתבתי בעבר ואוכל להשתמש בהם ואילו מסרים חדשים אני צריכה ליצור

✽ אני משלבת מסרים שממחישים את התוכן שאני הולכת להעניק, את הערך שלו וכיצד רוכשים

✽ אני מוסיפה לתכנון שלי יצירת דפי נחיתה מכירתי וחברתי שיעזרו לי לתקשר את כל מה שאני רוצה להסביר ללקוחות מבלי הצורך לדבר אחד אחד עם כל לקוח ולקוח – מה שעלול להיארך הרבה מאוד זמן ועשוי להיות פחות נעים ללקוחות (כי יש כאלה שפשוט רוצים לקבל את הפרטים מבלי לדבר עם העסק).

בתמהיל הזה של בחירת ערוצי השיווק והתאמת המסרים הוא מהותי להצלחה וזהו שלב שאני בונה לעומק ולפרטי פרטים.

אני עדיין לא כותבת את התכנים, אלא מתחילה מהערכה כללית של מה שצריך ויצירת לוח זמנים – מתי אני הולכת לכתוב כל סדרת מסרים ומה היא תכלול.
אני מתכננת כתיבת מסרים לעמוד הפייסבוק, לקבוצה, לאינסטגרם ולרשימת התפוצה אני עושה אדפטציה ומכניסה חלק מהמסרים האלה (פשוט כי אינטנסיביות התקשורת היא אחרת).

התכנון הוא החלק החשוב כי אם נקפוץ מיד לעשייה, אנחנו עשויים לפספס פרטים בדרך וחבל.

הערכת המצב הזו מאפשרת לנו לדעת כמה ימים נצטרך לשריין ביומן כדי לכתוב, ליצור פעילויות ואם צריך – לשלב מיקור חוץ ליישום חלק מהמרכיבים.

עד כאן לשלב הזה!
כאן לוחצים למעבר לשלב הבא בו אני מדריכה איך בונה תכנית לתפעול מלא של הפרויקט!