שלב 5: יוצרים תכנית תפעול

שלב 5: כיצד בונים תכנית להוצאה לפועל של כל פרטי הפרויקט?

הגענו לשלב החמישי בהוצאת פרויקט לפועל עד להשגת היעדים והיום אשתף –
כיצד אני בונה תכנית להוצאה לפועל של כל פרטי הפרויקט.
מה שנקרא – תכנית תפעול!

אז יצרנו תכנית לשיווק הפרויקט, כדי לוודא שיש לנו מספיק קהל שיבוא לקנות וכיצד לתקשר אתו כדי שיכיר את המוצר החדש ויבוא לקנות.
עכשיו ניצור תכנית תפעול כוללת לכל פרטי הפרויקט עצמו.

אז ביום ההדרכות שלי אני צריכה, בין היתר:
✽ לסדר את המקום בצורה המתאימה לי
✽ להוסיף שילוט ואביזרים להעשרת החוויה
✽ לדאוג לכיבוד מתאים ליום ארוך שכזה (שתיה חמה וקרה, עוגיות, כריכונים וכו', שרמת הכשרות תהיה מתאימה, שהכיבוד יתאים לצמחונים וטבעונים)
✽ לוודא שיש העזרים לצורך ביצוע הפרויקט קיימים במקום (ברקו, מחשב, סאונד, במה וכו').
✽ לדאוג לצילום סטילס ווידאו כדי שיהיה לי תיעוד שיווקי
✽ לדאוג לעמדת קבלת פנים
✽ לדאוג לכל האביזרים לחלוקה כגון: פולדר מעוצב, כלי כתיבה וכו'.

את כל הפרטים הללו אני כותבת בדף ומחלקת לפרטי פרטים.
אח"כ אני מכניסה ללוח זמנים שבו הגדרתי סדרי עדיפויות לביצוע כל משימה, כי לא כולם דחופות באותה רמה , ובמידת הצורך – אני משיגה עזרה בתפעול ומזמינה ספקים מתאימים.

בנוסף, אני מכניסה לתכנית התפעול גם את פעילות השיווק המתוכננת וכותבת לעצמי מתי אני הולכת לבצע כל חלק בתהליך השיווק, באילו מקומות אני צריכה עזרת ספקים חיצונים (עיצוב גרפי, בניית דף נחיתה, יצירת סרטון) ואילו מהמשימות אני אעשה בעצמי.
אני יכולה לספר לכם שאת הפעולות המהותיות של ניסוח מסרים לדוגמה, או כתיבת דף נחיתה אני עושה בעצמי.

כעת יש בידי תכנית מלאה, שבה מופיעים כל הפרטים שיש ליישם, מחולקת לזמני ביצוע וסדר עדיפויות.

דבר אחד חשוב – אני בונה תכנית שאני יכולה לעמוד בה ועושה בדיוק את מה שקבעתי בזמנים שקבעתי.
אם משהו מרגיש לי לא ריאלי, אני לא אכניס לתכנית כי המטרה שלי היא חד משמעית – יישום.
אין טעם לתכנן משהו שאנחנו לא מסוגלים ליישם, מכל סיבה שהיא – חוסר תקציב, חוסר זמן או חוסר ידע.

ובכלל – ריאליות היא נושא חשוב.
כי כל אחד מהפרטים – בחירת הפרויקט המתאים לקידום, בחירת האמצעים לקידום שלו, תפעול וכל יתר המרכיבים – חייבים להיות קשורים למציאות שלנו ולמה שאנחנו מסוגלים להשיג.
רק כך נעמוד בציפיות ונתקדם ללא תחושת תסכול.

ואחרי – כשיש תכנית ריאלית, אפשר להתקדם לביצוע!

עד כאן להיום.
כאן לוחצים למעבר לשלב הבא – איך אני בונה דף נחיתה מכירתי לקידום הפרויקט ועידוד סגירת עסקאות!