תובנות מחוויותיה של אשת שיווק המשווקת באינסטגרם מזה תקופה

אז עם כל הכבוד להיותי משווקת ותיקה ומנוסה,
כשאני מגיעה לרשת שמבוססת רובה ככולה על תמונות יפות
זה גורם לי קצת להזיע… :D

אבל בכל זאת, החלטתי לא להיבהל,
לשווק ברשת ואני חוזרת לכאן עם חוויותי!

רגע לפני שאני שופכת את משנתי, אני מדגישה דבר חשוב –
הפוסט הזה לא נועד ללמד אתכם איך לנהל פרופיל פרטי או איך לצלם תמונה.
את זה אני משאירה לאנשי המקצוע המתמחים בדיוק בזה.
מה שלי חשוב הוא שתבינו איך לקוחות מתנהגים בערוץ הזה
ואיך להתנהל בו נכון מבחינה שיווקית כדי שהוא יקדם לנו את העסק.

אז – קדימה, שוט!

  • אינסטגרם ופייסבוק זה לא אותו הדבר
    נכון שבשניהם יש מקום לתמונה וטקסט ונכון שבשניהם יש קהל טוב ואפילו את אותו הקהל,
    אבל בזה מסתיים הדמיון.
    סגנון התמונות שונה, סגנון הכתיבה והאורך שלה אחר.
    תייצרו תכנים מתאימים לאינסטגרם ותכנים מתאימים לפייסבוק.
    אל תשתפו אוטומטית תכנים מאינסטגרם לפייסבוק כי במרבית המקרים,
    זה פשוט לא מתאים ונתפס כפרסום סרק בעמוד הפייסבוק העסקי.
  • תמונה יפה היא מאסט באינסטגרם
    תמונה שנראית טוב, עם ניחוח חווייתי אותנטי.
    תמונות סטוק פוטו, תמונות פרסומיות או פליירים שעוצבו לקידום המוצר,
    לא מתאימים להצגה ברשת הזו ומרגישות תלושות לחלוטין.
  • לפרופיל עסקי צריך להיות נושא וסוג של הבטחה וערך ללקוח
    תמונות אישיות או סתם תמונות שמתחשק לנו להעלות,
    בלי קשר לנושא הפרופיל פשוט לא מתאימות.
    בשביל תמונות כאלה תפתחו פרופיל פרטי ותשתעשעו כאוות נפשכם.
  • נכון שזו פלטפורמה שמתאימה באופן טבעי למשווקים תוצרים מעוצבים,
    אבל גם משווקי שירותים יכולים וצריכים לקדם את עצמם ברשת

    למה? כי הלקוחות שלנו שם ולכן אנחנו צריכים להיות שם.
    אנחנו יכולים להציג תמונות שלנו מחיי העסק בצירוף ציטוט או אמירות מעניינות ומועילות,
    או כל רעיון יצירתי אחר שיעלה בראשנו, אבל אנחנו צריכים להיות שם.
  • הטקסט חשוב ונדרש
    תמונה, טובה ככל שתהיה, לא מספיקה. צריך מילים כדי להניע לקניה.
    לפעמים זה להסביר כמה מילים על המוצר, לפעמים זה לכתוב איפה להשיג אותו,
    לפעמים זה להסביר מה קורה בתמונה או באיזו סיטואציה היא צולמה.
    אבל שתהיינה מילים.
  • הסטורי הוא כלי שיווקי יעיל בפני עצמו
    מתנהגים בו אחרת מאשר בפיד ברגיל, הוא יותר אותנטי, מידי, מחבר לקוחות,
    פשוט לתפעול והרבה יותר מניע לקניה בזכות כל התכונות האלה שבו.
  • דרך איסוף העוקבים הפופולרית לרשת הזו היא לעקוב ולפרגן לפרופילים של אחרים
    בפורמט הזה הם בדר"כ יעקבו ויפרגנו לנו חזרה.
    אז תהיו נוכחים, תפרגנו ותפעלו.
    זה נכון לכל ערוץ שיווק אבל באינסטגרם זה מובהק במיוחד.
  • פרסום ממומן באינסטגרם כמעט ולא מייצר עוקבים קבועים לפרופיל
    הוא מייצר בעיקר חשיפה ומעורבות בפוסטים.
    למען הסר ספק, אני בעד עוקבים קבועים כי יותר יעיל להניע אותם לקניה מהעסק.
  • אפשר ורצוי להביא עוקבים מקהילות אחרות שלנו לאינסטגרם
    נגיד מהאימייל, מפייסבוק, מיוטיוב וכו'.
    כך נוודא שפוגשים עוד תכנים שלנו, קצת אחרים, יומיומיים ואינטואיטיביים.
  • לפני שמצפים לתוצאות משיווק ברשת הזו, כדאי קודם להצטרף ולהרגיש את השטח
    כמו בכל מדיה, מתחילים מלהבין מה קורה, מרגישים מהו הוייב האופייני לרשת ומצטרפים אליו.
    להתאים את עצמנו ואת דרכי התקשורת שלנו וזה מה שיהפוך אותה לאפקטיבית באמת.
  • והכי הכי חשוב – ליהנות!
    זו מדיה מגניבה, נעימה ורק כשנהנים באמת אפשר לשווק בה בכיף, לאורך זמן ולייצר תוצאות.

 

בשורה התחתונה –

צריך להכיר את המדיה הזו לעומק ולתרגל מיומנות עבודה בה כדי להביא לקוחות לעסק.
כשעובדים נכון, יש לקוחות ואפילו בלי להשקיע עלויות!

וחוץ מהנעה ישירה לקניה, היא תורמת למוניטין שלנו, יוצרת בילד אפ אדיר שאין באף מדיה שיווקית אחרת אז חבל לפספס את העבודה בה.

 

ספיקינג אוף וויץ'!
זה פרופיל האינסטגרם שלי – https://www.instagram.com/meital.chesner/
תקליקו ותלחצו follow! יהיה כיף ;)

ספיקינג אוף וויץ' 2!
ביום חמישי ה-12.7.18 אני מארחת את זהר נתיב גולן להדרכה חינמית בוובינר שבה נדבר על כל הדרכים להביא לקוחות לקנות באמצעות רשת האינסטגרם.
יש מקום ל-100 עסקים וכאן מצטרפים – https://meitalchesner.co.il/instagram-marketing

 

ושרק נמשיך לעשות עסקים גדולים!
מיטל צ'סנר

תגובות