9 מרכיבים לשינוי והגדלת רווחים בעסק

היי,
אני שמחה להציג בפניך את מדריך המרכיבים לעסק מרוויח ויציב!

שמי מיטל צ'סנר, אשת עסקים ומלווה עסקים להצלחה בעסק.
במשך 20 שנות פעילותי ליוויתי מאות עסקים להצלחה.
אני מלווה ומלמדת עסקים את כל תחומי השיווק והעסקים,
במטרה להגדיל ולייצב את העסק.

במהלך השנים זיהיתי 9 מרכיבים עיקריים, שמקנים לעסק יציבות גבוהה
ורווח לטווח ארוך.
את כולם אני חולקת בפוסט הזה.

אני כותבת דבר חשוב כהקדמה –
מדובר במרכיבים מהותיים שמיושמים בעסקי הכי גדולים ומתקדמים שיש.
אותם עסקים יציבים ורווחיים לאורך שנים, שמהם אנחנו לומדים התנהלות נכונה ויעילה בעסק.

להטמיע את כל המרכיבים הללו באופן אידאלי בעסק לוקח זמן ודורש מיומנות וניסיון,
אך גם אם ניישם חלק מהם וגם אם נבחר חלקים מהם ונשלב בעסק,
נתרום הרבה ליציבות והרווח שלו וכתוצאה, נקל על עצמנו את החיים ונגיע לתוצאות מצוינות.

אז קדימה לתכל'ס – אלה הם המרכיבים של עסק,
שמייצר רווח גבוה ויציבות לאורך שנים:

1) לעסק יש מוצר, שירות או קטגוריית מוצרי דגל שמהווים את עיקר ההכנסה והרווח של העסק.
זה אומר שעיקר ההכנסה או חלק גדול ומשמעותי ממנה מגיע מקטגוריית המוצרים הזו, מהפרויקט העיקרי הזה או מהשירות הזה.
למוצר, שירות או קטגוריית הדגל יש מוצרים שנמכרים לפניו ואחריו, כדי להגדיל את הרווח והכנסות העסק.

2) המוצר, השירות או הקטגוריה הזו ניתנים למכירה בכמות גבוהה (באופן עקרוני, ללא מגבלות בכלל).
הם לא תלויים בבעלי העסק והם מוכנים מראש לרכישה.
כאלה שאפשר ליצור, לתקשר ולצרוך מהם ועוד ועוד, בפשטות ובלי סרבול במתן המוצר או השירות.

3) יש פוטנציאל למכירה של יותר ממוצר אחד לכל לקוח, באופן מידי או בהזמנה לרכישות נוספות.
אחד העקרונות המשמעותיים לרווח גבוה הוא היכולת למכור ללקוחות יותר ממוצר אחד ולכן חשוב שיהיו כמה שירותים ומוצרים בעסק.

4) מוצרי ושירותי ההמשך המוצעים לקניה רווחיים יותר ממוצר ושירות הבסיס ובכך מגדילים את הרווח של העסק.
אחת הטעויות של עסקים היא, שהמוצרים הבאים המוצעים בהם לרכישה הם מוצרים ושירותים הזולים ממוצר או שירות הדגל.
עקרון חשוב הוא להרוויח יותר ממוצרי ההמשך ולא למכור אותם ביותר זול, מה ששוחק את פוטנציאל הרווח.

5) תמחור המוצרים נקבע בהתאם לתועלת והחוויה שהם מחוללים בחיי הלקוחות.
כאשר מושם דגש על תמחור בהתאם לשינוי ושיפור חיי הלקוח, פוטנציאל הרווח גדל והרווח המתקבל גבוה משמעותית לעומת תמחור על בסיס עלויות בלבד.

6) יש ביקוש מתמיד וכללי לנושא הפעילות של העסק
ביקוש לתחום פעילות העסק הוא תנאי הכרחי כדי שהלקוחות יגלו עניין במוצרים והשירותים שלו.
את הביקוש הזה יוצר העסק עצמו ע"י פעילות שיווק אפקטיבית, מקיפה ומערכתית, במגוון ערוצי תקשורת, מסרים ופעילויות חווייתיות.
הביקוש לא קורה מאליו וזהו עקרון חשוב להפנמה ויישום בעסק.

7) יש מיקוד שיווקי במוצרים והשירותים הקיימים, שמאפשר ללקוחות להכיר אותם, להתרגל אליהם ולקנות יותר ויותר מהם.
את מוצר ושירות הדגל צריך לתקשר ללקוחות באופן שוטף.
בדרך הזו, הלקוחות הפוטנציאליים מתרגלים לנוכחות המוצר, לקיומו ומבשילים לקניה.

8) קיימת שליטה בכמות המכירות והעסקאות הנסגרות בעסק.
שליטה בכמות המכירות מתרחשת כשהעסק יוצר לעצמו ביקוש כללי ופרטני למוצרים.
באמצעות שיווק היקפי ונרחב יחד עם קמפיינים ממוקדים למוצרים והשירותים,
העסק מייצר מחזורי מכירה קבועים ורציפים מכל מוצר ושירות לאורך השנה.

9) תהליכי העבודה בעסק זורמים ללא צווארי בקבוק.
בעסק שעובד ופועל באופן שוטף מתרחשים תהליכים רבים.
בין היתר, תהליך פיתוח המוצר, תהליך השיווק, המכירה, שירות ללקוחות, ניהול חשבונות ועוד ועוד.
בעסק יציב ורווחי, התהליכים האלה מתנהלים בצורה פשוטה, ברורה, יעילה ואינם תלויים באדם זה או אחר באופן ספציפי.

עד כאן סיכום ממוקד של תשעה עקרונות שחשוב לנהל, לתפעל וליישם בעסק.
אני ממליצה לך לבחון את המודל הקיים אצלך בעסק ולבחון את הפער והנקודות החשובות לשינוי וחיזוק.
בשלב הבא, לקבוע סדר עדיפויות ולהחליט –
אילו מהן נכון לך לשנות ולהטמיע בעסק ובאיזו מידה.

זה בסדר גמור ליישם חלק מהנקודות ואפילו רק אחת-שתיים מהן.
זה טבעי שלוקח זמן להטמיע את המרכיבים והגיוני להחליט שלא את כולם נבחר ליישם.

אך כדאי להכיר אותם, כדי לפעול בעסק מתוך מודעות ושליטה בידע.

 

מכאן, אני מזמינה אותך להצטרף אלי ולהמשיך להעמיק וללמוד כל מה שאפשר כדי לייצב ולחזק את גדילת העסק שלך!

ב-13.3.20 אני עורכת את הרצאת המטרה: 50,000 ובלחיצה ממש כאן ניתן לקרוא את כל הפרטים ולהצטרף.

ושרק נמשיך לעשות עסקים גדולים!
מיטל צ'סנר

תגובות