אני מתחילה בבשורה חשובה –
אפשר לשחרר את הרדיפה אחרי הכותרת המושלמת.
אחרי אותו משפט או פסקה אחת שננסח והנה – לקוחות יבינו אותנו ויקנו מאתנו!
אף מסר, ממוקד ומדויק ככל שיהיה, לא באמת יחבר אלינו קהל טוב.
מה כן?
הדרך ה-באמת יעילה לחבר לקוחות טובים ומדויקים היא –
לתקשר עם הלקוחות במערך מסרים שוטף, קבוע, מעניין.
אז הנה, אני פורסת כאן לפניך את תמהיל המסרים המושלם,
שלקוחות מגיבים אליו ומקבלים החלטת קניה בעקבותיו:
- סיפורים אישיים
הלקוחות רוצים לדעת שאנחנו חיים את מה שאנחנו מנהיגים אותם לעשות.
לא משנה אם אני יועצת, מאמנת, סטייליסטית או בעלת חנות למוצרים לבית – הלקוחות רוצים לראות המחשות והוכחות לכך שאני יודעת על מה אני מדברת.
רוצים לדעת שאני מיישמת את זה בחיי, מבינה את האתגרים, מתמודדת ופותרת אותם בעצמי.
בשורה התחתונה – לשתף מהחיים שלנו הוא כלל חשוב לחבר אלינו לקוחות טובים, שיזדהו אתנו ויבואו נכונים לקנות.
. - סיפורי לקוחות
הנכונות הגבוהה ביותר לקנות תקרה כשלקוחות מזדהים עם סיטואציה.
כשהם קוראים או שומעים סיפור של מישהו אחר, שחווה את אותם אתגרים שהם חווים, חיפש את אותם פתרונות שהם חווים וצלח אותם באמצעות מה שאנחנו מציעים בעסק.
אז כן, זה ממש כיף כשלקוחות מספרים עלינו ומייצרים לנו שיווק מפה לאוזן, אך לא נוכל לסמוך על כך שלקוחות ידברו.
במקום זאת, ננסח בעצמנו מסרים שמתארים סיפורים של לקוחות ונעורר הזדהות בלקוחות שאנחנו רוצים לעסק שלנו.
. - תובנות כלליות שמסבירות פרטים שהלקוחות לא יודעים ולא מבינים
הו, כמה דברים הלקוחות שלנו לא יודעים!
הרי הם לא מומחים כמונו והדבר הכי חשוב שאנחנו צריכים לזכור הוא, שהם פשוט לא יודעים ולא מבינים את הדברים הבסיסיים ובוודאי שלא את המורכבים יותר.
כאן נכנסים אותם מסרים שנשלב בקידום שלנו ובהם נפרט פרטים שלקוחות לא מבינים!
והנה טיפ חשוב –
במסרים לא נתייחס למוצרים שלנו, לשירותים שלנו או לעצמנו.
במסרים נתייחס לתחום הפעילות שלנו וזה המפתח לחבר אלינו קהל, שבאמת מתעניין בתוכן שמוצע בעסק שלנו ורואה בנו מנהיגים ובעלי מקצוע לבחור בהם ולרכוש מהם.
. - מסרי טיפול בהתנגדויות
ללקוחות יש לא מעט התנגדויות לדבר הזה, לנושא הזה, לתחום הזה – שאנחנו מציעים בעסק שלנו.
הם מגלים רגשות שליליים וקובעים כל מיני קביעות כנגד ההצעה שלנו מבלי להבין אותה באמת.
אחד התפקידים הכי חשובים שלנו במסרים הוא לטפל בהתנגדויות האלה. לתת להן מענה.
לא לחכות שלקוחות יאמרו לנו את הדברים בשיחה או בפגישה, אלא כבר בשלב השיווק המקדים, נשקף ללקוחות שאנחנו יודעים מה מעורר בהם התנגדות ונענה להם במסר עצמו.
בכך נפתור את מראש את ההתנגדויות ונגדיל את הסיכוי לפנייה אלינו!
. - מסרי הדגשת תועלות, פתרונות ושינויים בחיי הלקוחות
אלה מסרים כל כך חשובים לשלב בתקשורת שלנו עם הלקוחות!
אלה המסרים שמשקפים ללקוחות את השינוי שיתחולל בחייהם בעקבות מה שירכשו מהעסק.
מסרים שמתארים את החיים שלהם אחרי השימוש וביצוע המוצר או השירות שאנו מציעים להם בעסק.
זה יכול להיות שינוי אחד עיקרי או כמה וכמה שינויים, שיתחוללו אצל הלקוחות ויהפכו את החיים שלהם לטובים, נוחים, נעימים ומלאי הגשמה ושמחה!
ו…אה כן,
אין צורך לחפש אצל הלקוחות כאבים… דווקא להעצים ולשמח את הלקוחות הוא מה שמחבר אלינו יותר קהל ומביא אלינו יותר קונים מרוצים.
.
את מקבץ המסרים הזה נתקשר בכל מיני ערוצי תקשורת הזמינים לנו:
ברשתות חברתיות, באתר אינטרנט משלנו, בקידום בדואר אלקטרוני, בסמסים, באמצעות תוכן כתוב, בשילוב תמונות, וידאו או תוכן מוקלט באודיו.
נשלב במסרים נימה אישית, מחברת, יומיומית ואותנטית.
נתקשר בגובה העיניים, בלי מניירות שהיו נהוגות בשיווק של פעם, אלא בתקשורת פשוטה ונגישה.
נתחיל כל מסר בשיקוף ללקוחות של מה שעובר עליהם כדי לעורר בהם רצון להישאר בקשב, נתאר בפניהם את האתגר כפי שאנחנו רואים אותו, נציע את הדרכים לפתרון.
נחתום בהעצמה ועידוד ונשלב חיזוקים ואמונה בהם.
כשנפעל כך, במערך מסרים כזה, באופן שוטף ועקבי מול הקהל שלנו,
נחבר אלינו לקוחות טובים, מדויקים, שקונים את מה שאנחנו מציעים, בתנאים ובמחיר שאנחנו קובעים.
פשוט נגשים את מה שבשבילו באמת פתחנו את העסק – חיים טובים של רווחה ועשייה של טוב לעצמנו וללקוחות שלנו.
ושרק נמשיך לעשות עסקים גדולים!
מיטל צ'סנר