
להתחיל מאפס ולבנות עסק בוטיק מוצרים רווחי – הסיפור של מיכל באום
מיכל באום היא דוגמה לבעלת עסק פשוט מדהימה, שהקימה עסק בתחום מאתגר – אופנה והביאה אותו להישגים ענקיים!
בוטיק השמלות שלה בשוהם הוא היום עסק מצליח ורווחי, עם קהל לקוחות שמגיעות מכל הארץ, עם מותג ייחודי שממשיך לצמוח ולהגדיל את הרווח בכל שנה.
כל זאת תוך ניהול ושילוב של כל כך הרבה מרכיבים בעסק!
בפרק הנוכחי מיכל שיתפה אתנו כל כך הרבה מידע מועיל ובעל ערך, שרלוונטי לכולנו – עסקי מוצרים ושירותים.
על דרכי השיווק שבאמצעותן הגדילה את העסק.
על ניהול של כל כך הרבה מרכיבים וצליחת כל כך הרבה אתגרים בו זמנית.
איך היא שומרת על עשייה לאורך שנים וגדלה עם העסק בהדרגה ובביטחון, יחד עם יציאה לחופשות והקדשת זמן פרטי לעצמה ולמשפחה.

מה זה בכלל מיינדסט עסקי ואיך הוא רלוונטי להצלחת העסק?
מיינדסט עסקי זו הבנה פרקטית ומחוברת לקרקע, של מהו עסק, של הגדרת הציפיות ממנו, של מערכת היחסים שלנו מולו, כך שנצליח לתת לו את מה שהוא צריך ונקבל בתמורה מהעסק הרבה הרבה מעבר.
רווח גבוה, פרנסה גדולה, כסף טוב לחיים שלנו.
כן כן, גם לעסקים הכי סקפטיים יש כל כך הרבה מה ללמוד על הפרקטיקה הזו, על מיינדסט, שמייצר לנו ביטחון עסקי ועשייה ברווחים ותוצאות גדולות.

איך מנסחים כותרות שמייצרות מכירות?
אנחנו יכולים ליצור תוכן מדהים ומועיל ללקוחות, אבל יש קץ' משמעותי בדרך.
כדי שהם יסכימו לשים לב שלמה שהצענו, להתעניין, לקרוא, לעשות את הצעד הראשון הזה –
אנחנו צריכים להציג להם כותרת מעניינת ומדויקת!
כותרת שגורמת להם להבין שיש כאן דבר משמעותי שכדאי להם להעמיק בו.
העניין הוא שיש מילים וביטויים שמראש גורמים ללקוחות לא להתעניין, לא להמשיך, לא להעמיק.
בפרק הבא אני מפרטת איך לשלב בתוכן שלנו כותרות מצוינות, שגורמות ללקוחות להקשיב לנו, לקרוא אותנו, להתעניין בנו והעסק שלנו.
לאילו סוגי כותרות לשים לב, איך לנסח אותן, מאילו מילים להימנע בניסוח כותרות ועוד שלל טיפים ממני על הדרך.
פרק קצת אחר, פרקטי אבל מעניין וחשוב!

איך נהנים מקיץ וחופש, ושומרים על יציבות העסק גם כשהשגרה המוכרת משתנה?
הקיץ פה, השגרה המוכרת משתנה עבורנו ועבור הלקוחות שלנו.
רבים מאיתנו רוצים ליהנות מהתקופה, לצאת לחופש ומצד שני – לדעת שהעסק ממשיך להתנהל ולשמור על עשייה שלא תובעת מאיתנו נוכחות גבוהה והרבה אנרגיה.
איך עושים את זה?
בדיוק בנושא הזה אירחתי לפרק מרתק את שרון גולן, שמלווה עסקים להספיק יותר באמצעות ביסוס תהליכים מסודרים בעסק.

למה משפך שיווקי לא עובד, ומה עושים במקום?
עסקים מתאמצים כל כך לפצח את המשפך השיווקי, שיביא לעסק שלהם רצף טבעי ואוטומטי של לקוחות, שירכשו בזרימה.
המטרה שלהם היא שתהיינה מכירות רציפות ויציבות בעסק, כך שמוצר יוביל למוצר והעסק יתרכז במתן השירות ללקוחות וניהול שוטף של העסק.
בפועל, זה לא ממש עובד.
עסקים לא מצליחים להתגבש על משפך כזה שעובד לעסק אוטומטית.
בפרק הנוכחי אני מסבירה למה זה קורה, למה משפך שיווקי לא עובד ומה לעשות במקום, כדי לשמור על מכירות יציבות בעסק לאורך שנים, במינימום השקעה ומאמץ מצידנו, כמנהלי העסק.

איך מפסיקים לשווק ומוכרים יותר?
בפרק הנוכחי אני מסבירה איך אפשר אחרת.
איך לפעול מול הקהל, לא כמשווקים, אלא בדרך שמחברת אותו אלינו לרכישה, בכמות ובקצב הרבה יותר גדולים.
להתבסס על תקשורת טבעית, שלא מצריכה מאמץ, ומייצרת תוצאות כל כך הרבה יותר טובות לעסק שלנו.

איך להתחבר ללקוחות כך שיקנו מהעסק במאות אלפי שקלים, גם כשהקהילה קטנה?
איך אנחנו מצליחים להתחבר בצורה כל כך עמוקה ללקוחות, כך שהם יקנו מאיתנו בהרבה מאוד כסף, גם מבלי שיצרנו קהילה גדולה בעסק?
בפרק הזה אני מסבירה מה שעומד בבסיס של מסר שיווקי, שתופס את הקהל בבטן, שמבשיל אותו לקניה, שסוגר לנו עסקה.
כל מה שאמרתי בפרק הכול כך חשוב הזה, רלוונטי לכל אינטראקציה שנקיים מול לקוחות, כדי שגם אם העסק קטן, נמכור בו בעשרות ומאות אלפי שקלים.

איך לבנות עסק כיפי, רגוע ונינוח, שעושה לנו נחת בלב?
בקהילה שלי עלתה בקשה להקליט פרק בנושא – איך לנהל עסק בכיף, ברוגע ובנחת.
אחת התגובות לבקשה היתה סמיילי צוחק ואני הרגשתי שזו בדיוק הסיבה לפתוח את הנושא.
לדבר דווקא על זה.
אפשר לנהל עסק בנחת?
מה בכלל קשורה נחת לעסק? וכיף ורוגע?
אני ורועי דיברנו בדיוק על הנושאים האלה, בפרק חשוב על הציפיות שלנו מהעסק, על מה אנחנו מוכנים לקבל ומה לא.
האם לחץ הוא חלק בלתי נפרד מהיכולת להצליח?

איך חוזרים ושומרים על עשייה עסקית כשהאנרגיה מאוד נמוכה וקשה להניע קדימה?
הפרק הזה נולד מבקשות של העסקים שאיתי ושאלו – איך חוזרים לעשייה כשהאנרגיה נמוכה ומאוד קשה להניע קדימה? בעיקר כשהעסק פועל כבר שנים ונדמה שאיבדנו את הריגוש ומשהו מההנאה שבדרך.
אחרי חודש הפוגה מהקלטת פרקים בפודקאסט, היה לי אישית קשה לחזור, אז הפרק הזה הוא דוגמה מוחשית לדרך שבה אני מחזירה את עצמי לעשייה כשקשה לי, יחד עם המון תובנות ששיתפתי, על הדרך שלנו להחזיק עשייה עקבית לאורך שנים בעסק.
איך לפעול מבלי להישען על מוטיבציה. איך להצליח לפעול גם כשהאנרגיה נמוכה ואין חשק.

איך יודעים שהתוצאות בדרך? פרק ידידותי על נתוני שיווק
אנחנו לא אמורים לחיות באי וודאות בעסק.
יש דרך לדעת אם אנחנו מתקרבים לתוצאות יותר טובות וגדולות.
אנחנו יכולים להסיק כל כך הרבה מסקנות ולקבל עזרה מנתונים שנמצאים ממש בהישג היד שלנו.
אנחנו רק צריכים לדעת לזהות ולהבין אותם.
בפרק הנוכחי אני ורועי משתפים – על אילו נתונים כדאי להסתכל ואילו מסקנות נוכל להסיק, כך שנתקדם בקידום העסק בביטחון ובתחושת ידיעה ושליטה על התוצאות שלנו.
פרק שמנגיש את הנושא בצורה מאוד ידידותית.