1. ללקוחות שלי אין כסף.
אני צריך לקוחות אחרים שיש להם.

אין דבר כזה. אין מאגר לקוחות שמוכנים לשלם טוב.
גם אין מתאם בין כמה עשיר הלקוח לכמה הוא מוכן לשלם לי.
יש לקוחות עם הרבה כסף שלא מוכנים להשקיע ויש כאלה, לא אמידים במיוחד,
שמעריכים את המוצר או השירות וישקיעו בו.
לנו נשאר לעשות הכול כדי לגרום לכל מתעניין להבין כמה המוצר שלי שווה, כדי להסכים לשלם כסף טוב.
כי ללקוחות יש כסף, השאלה היא רק איפה יחליטו להשקיע אותו.

2. השוק שלי קשה.

כל השווקים קשים. כולם כולם.
כי אם יש ביקוש אז יש הרבה מתחרים ואז קשה להתמודד מולם ואם יש לי מוצר חדש ומיוחד שאין לו מתחרים, אז אנחנו צריכים לייצר לו ביקוש וזה קשה לא פחות.
אז ככה או ככה, לכולנו מאתגר וזה לא אמור להפריע לנו להכניס כסף!

3. הלקוחות שלי קשים.

הלקוחות שלך הם אנשים.
הם אותם אנשים שקונים גבינה, צעצוע, רכב או פוליסת ביטוח.
אין דבר כזה לקוחות שלי ולקוחות שלו! הלקוחות הם אותם אנשים!
הם לא תמיד מבינים את הערך של המוצר או השירות שלך, זה נכון, אבל פה נכנס התפקיד שלנו –
ללמד אותם בדיוק את הערך הזה וכמה המוצר והשירות שלי מועיל להם.

4. כל מה שמעניין את הלקוחות שפונים אלי זה מחיר נמוך.

באמת? אז איך זה שהם שילמו למתחרה שלך יותר?
מחיר הוא עניין של תפיסה.
זה עניין של לחבר אלינו לקוח, לגרום לו להבין כמה המוצר שווה לו ואז הוא משלם טוב.
זה דורש עבודה שיווקית מקדימה, אבל זה לגמרי בידיים שלנו.
עובדה, לא רק מוצרים זולים נמכרים.
למעשה, העסקים המצליחים באמת הם אלה שמצליחים למכור במחיר רווחי להרבה לקוחות.

5. אני צריך שהרבה יכירו אותי כדי שיהיו לי ללקוחות.

ממש לא. עסקים טובים לא צריכים להיחשף להרבה לקוחות.
הם פשוט יודעים להפוך כל נקודת מגע עם לקוח לעסקה בפועל.
זו מיומנות שדורשת הבנה ולפעמים תרגול, אבל היא קיימת אצל כולנו.

6. הבעיה שלי היא בניהול תזרים המזומנים, לא בשיווק.

בעיה בתזרים מתרחשת כשלקוחות לא מוכנים לשלם טוב,
ואז, למרות שאנחנו עובדים קשה, ההוצאות גבוהות מההכנסות.
אז לא. תזרים הוא לא בעיה. הוא סימפטום.
אם אדע לגרום ללקוח לשלם לי מחיר טוב, בעיות התזרים תיפתרנה מעצמן.

7. אני עושה שיווק טוב. הלקוחות לא באים בגלל סיבות אחרות.

אין מצב.
מי שעושה שיווק בצורה נכונה, מצליח להביא לקוחות טובים והרבה.
זה לא קשור לכסף ולא לכמות עובדים או זמן.
זה קשור לכמה אנחנו מבינים לקוח וכמה מדויק אנחנו מתקשרים אתו.
זה משהו שכל אחד יכול ללמוד ואפילו בצורה פשוטה.
כמו כל דבר – לומדים ויודעים. זה הכול.

8. שיווק פשוט לא מתאים לי ואין לי את היכולת לעשות אותו.

אין דבר כזה.
שיווק זה אנשים שמתקשרים עם אנשים.
שמדברים, שמסבירים. כולנו נולדנו עם היכולת הבסיסית הזו.

כל מה שנשאר הוא לזכור שלקוח הוא אדם ושהתפקיד שלנו הוא להסביר ולהמחיש לו דברים בעוד ועוד דרכים, עד שיבין. וכשהוא יבין הוא יקנה.

9. מישהו אחר יעשה את השיווק בשבילי.

אאוטסורסינג זה טוב. זה אפילו מעולה.
רק צריך לעשות אותו ממקום שמבין ויודע לעשות את הדברים.
ממקום חזק ובטוח, שמנהל את ספקי השירות ולא נותן להם לנהל אותך.
אם לך לא יהיה את הידע – איך להביא לקוחות לעסק, לאף ספק לא יהיה
ואז קורה שמשלמים המון כסף, יש הרבה רעש במערכת ואין לקוחות קונים.

10. אין לי זמן להבין שיווק, אני צריך להביא לקוחות עכשיו!

לדעת שיווק זה לא מותרות.
שיווק מייצר לעסק את הלקוחות, שמכניסים לו כסף, ששומר אותו קיים.

עסק שלא יודע להביא אליו לקוחות פשוט לא ישרוד.
מה גם שזה לא מסובך בכלל.
אנחנו אנשים, אנחנו צורכים וקונים.
כל הסיפור הזה של שיווק הוא אינטואיטיבי למדי, אם רק לומדים אותו בצורה הנכונה.
שווה להבין איך לעבוד עם לקוחות כי הכסף נמצא אצלם.
כשמבינים אותם, יודעים לגרום להם לקנות!

וזו מיומנות נרכשת.
זה בידיים שלנו, זה קורה כל יום לעסקים מצליחים ואפשר ללמוד לעשות את זה.
למעשה, זה אפילו פשוט.
אחרי 20 שנה שאני עושה את זה בכל עסק ותחום שקיים,
אני מגלה הכול, בצורה פשוטה, אינטואיטיבית ומלאת דוגמאות רלוונטיות,
בהרצאת - למלא את היומן.

לפרטים על ההרצאה הקרובה