מה למדתי על שיווק מהסרטים הכי מצליחים בעולם?

אתר IMDB פרסם את רשימת הסרטים הכי רווחיים
ומה אני עושה עם המידע?

כמובן!
מסיקה מסקנות שיווקיות  😉

אז סרט הוא מוצר (או שירות, איך שתבחרו לכנות את זה) לכל דבר
והצלחה שלו מעוררת בי מחשבות ותובנות, ואלה הן:

  1. נתחיל מזה שנתוני הפתיחה של קמפיין השקה לאו דווקא מעידים על ההצלחה או חוסר הצלחה בהמשך.
    הנה, פרוזן התחיל בהכנסות יחסית נמוכות (לעומת יתר הסרטים המצליחניים) בשבוע הפתיחה, אך בהמשך עקף הרבה מאוד מתחרים, שהתחילו בהכנסות גבוהות משמעותית בשבוע ההשקה, הפך להיות רווחי מאוד וחצה את קו ההכנסות של מיליארד ומאתיים אלף דולר.
    גם טיטאניק ואווטאר מציגים תחילת קמפיין מתנדנדת ועם הזמן הגיעה מעורבות והתלהבות הקהל שהפכו אותם למצליחים מאוד!
  2. התקציב הוא לא בהכרח מדד להצלחה.
    סיפור טוב, ייחודי ואותנטי, כן.
    רואים את זה בסרט המיניונים וגם ביפה והחיה. תקציבים יחסית נמוכים של 74 מיליון דולר ו-60 מיליון דולר הספיקו כדי לייצר סרט שגרף מעל מיליארד דולר.
  3. חדשנות ותעוזה מייצרות הצלחה.
    לדוגמה, טיטאניק, סרט וירטואוזי, עם תסריט ותקציב כל כך לא שגרתיים ביחס לתקופה שבה נוצר (שנת 1997), הוא הסרט השני הרווחי בתולדות הקולנוע.
    מודה שהופתעתי שדווקא הסרט הזה הגיע למקום השני, אבל ככה זה שעושים משהו מאוד מאוד שונה ויוצא דופן.
    אגב, גם הוא התחיל בהכנסות יחסית חלשות בשבוע ההשקה ועם הזמן הדביק את הקצב והפך להיות הסרט השני המצליח בכל הזמנים.
  4. מיחזור עובד!
    כן כן, גם בסרטים!
    ולכן אנחנו רואים ברשימה 2 סרטים של מלחמת הכוכבים, וגם – שודדי הקאריביים, מהיר ועצבני, הארי פוטר, צעצוע של סיפור ועוד ועוד.
    כי כשמשהו מצליח, כדאי למנף אותו למוצר המשך ולהרוויח ממנו את המקסימום האפשרי.
  5. מכנה משותף של קהל רחב תמיד עוזר להצליח
    לכן הרשימה הזו כוללת כל כך הרבה סרטי אנימציה כמו פרוזן, מחפשים את דורי, צעצוע של סיפור (ועוד רבים!), שהלקוחות שלהם הם ילדים והורים גם יחד.
    כי קהל רחב מייצר פוטנציאל רכישה גבוה הרבה יותר לעומת קהל מצומצם או נישתי ואם המטרה היא להרוויח טוב, אנחנו כדאי לפעול מול קהל פוטנציאלי רחב.
  6. ושלא יהיה לאף אחד ואחת ספק:
    מה שהביא את הקונים לסרטים האלה הוא השיווק.
    כי כמה מדהים שהסרט יהיה, צריך שאנשים יבינו, עוד לפני שראו אותו, שהוא ראוי לאמון ויבואו לראות.
    ברוב הגדול של הסרטים אפשר לראות שכבר בשבוע ההשקה, ההכנסה עלתה על ההשקעה בסרט.
    זה אומר שעוד לפני שהיה פה שיווק מפה לאוזן, הלקוחות נתנו אמון ובאו לצפות וזה רק בזכות שיווק מדויק שעשו חברות הפקת הסרטים.

 

אגב, כאן הקישור לכתבה המקורית – https://www.imdb.com/imdbpicks/29-billion-dollar-grossing-movies/ls063095038/?ref_=ls_mv_sm

 

והטריילר של הסרט המצליח בכל הזמנים – אווטאר:

 

מסיימת בסוד:
מתוך הרשימה ראיתי רק סרט אחד…
זה לא מפריע לי להסיק מסקנות עסקיות, כמו שאתם רואים :))

 

בהצלחה ושרק נמשיך לעשות עסקים גדולים ולראות סרטים טובים!
מיטל צ'סנר

 

תגובות