מדברים איתנו כל כך הרבה על הכנסות בעסקים, על מספרים גדולים, על "משפך שיווקי" ופעילויות שמייצרות עשרות אלפי שקלים מיד.
לא מדברים איתנו על העלות שמאחורי ההכנסות האלה ולצערי, פחות מידי מדברים על רווח.
על אותם עסקים שמכניסים אלפי ועשרות אלפי שקלים, אך מוציאים הרבה יותר ולא מצליחים לייצר בכלל רווח.
למה בעצם? למה לא מדברים על רווח?
בכנות? אני חושבת שהסיבה לכך היא, שמעטים יודעים להרוויח באמת, ומעטים יודעים ללמד להרוויח.
את הפוסט הזה אני כותבת כמה ימים לאחר הגשת הדו"ח השנתי של החברה שלי.
דו"ח שמציג כמה מאות אלפי ש"ח של רווח *נקי* בשנת 2021.
אני מרוויחה טוב. אני מרוויחה כך כי אני יודעת להרוויח.
כי אני מתכננת ויוצרת את הרווח שלי ולא נופלת לטעויות שעסקים עושים בכל הנושא של רווח, פשוט כי לא למדו והם לא מבינים את הנושא הזה, שדורש הבנה מיוחדת.
אז כאן אני משתפת כמה מהתפיסות המוטעות של עסקים לגבי רווח, שגורמות לכך שהם לא מרוויחים והעסק לא מתקדם למרות מאמצים גדולים ועבודה קשה של בעלי העסק:
- רווח לא קורה מעצמו עם הזמן –
הזמן, ההתקדמות, הגדילה הטבעית של העסק לא יוצרים רווח.
למעשה, כשיש בעיית רווח, היא רק מתעצמת עם הזמן והגדילה ולכן, 70% מהעסקים נסגרים בשנה השנייה שלהם. - רווח לא מגיע מעוד מכירות –
כשיש בעיית בבסיס הרווח של העסק, עוד מכירות רק מחמירות אותה.
עסקים מוכרים עוד ועוד ומגלים שהם נדרשים לעוד הוצאות, עוד השקעות, עוד הלוואות ובמקום שתוספת ההכנסות תגדיל את הרווח, היא רק מקטינה אותו. - רווח לא מתרחש מהעלאת מחירים –
מחיר גבוה מצמצם את כמות המכירות, את מספר הקניות, את פוטנציאל ההצפה של המוצר והשירות.
אז לא, העלאת מחיר היא לא פתרון לעסק שלא מרוויח. - רווח לא שייך רק לתחומים גדולים ומיוחדים –
זו עוד טעות של עסקים שחושבים שרווח שייך לתחומים גדולים כמו חנויות מסחר, מוצרים, נדל"ן או מסעדנות ולא בעסקי שירות.
ההיפך הוא הנכון. בשירותים ניתן להרוויח הרבה יותר. רק להתחיל משינוי התפיסה כדי להתחיל להרוויח בעסק. - עסקים חושבים שרווח הוא עניין של עסקים גדולים –
יש מי שחושב שבעסק קטן חשוב שנדאג להכנסות וכשאלה תתבססנה, נעבור לטפל ברווח.
אבל לא. רווח מתכננים מהרגע הראשון גם אם לא רואים אותו מיד.
התנהלות נכונה ויעילה מהרגע הראשון תביא אותנו לרווח, בעוד שהתנהלות שלא מתכננת ויוצרת רווח, תביא את העסק לקריסה ולא משנה כמה הוא גדל. - עסקים חושבים שרווח קשור לתמחור וניהול כלכלי –
לא. כל כך לא. המרכיב העסקי שהכי משפיע על הרווח הוא השיווק.
היכולת של העסק להביא לקוחות לקנות בפורמט הרצוי, במחיר הרצוי, בכמות ובקצב הרצויים. זה התנאי לרווח.
מה כן יעבוד?
שילוב של בניית מודל רווח מדויק, שיווק מקצועי שמתוכנן להשגת היעדים שהוגדרו במודל הרווח ועבודה על בסיס תכנית ברורה שלוקחת בחשבון את כלל מרכיבי הרווח בעסק.
יש דרך להרוויח. רק צריך להציב את הרווח קודם כמטרה, לתכנן אותו וליצור אותו בעסק.
זה חשוב ומהותי בכל שלב שבו אנחנו נמצאים בעסק, בכל עסק, בכל תחום.
אם מעניין אותך לשמוע עוד, לבסס בעסק שלך רווחים גבוהים ואפילו של מאות אלפי שקלים בשנה, אני מזמינה אותך ליישם רווח בעסק שלך בעזרת ערכת הלימוד המיוחדת שיצרתי – המטרה 50,000 (רווח בחודש. כל חודש) – https://meitalchesner.co.il/course/50k-target/
בערכת ההדרכה אני מסבירה איך כן להרוויח.
אני מפרטת מהן הטעויות הנפוצות שעסקים עושים ופוגעות ברווח ואיך לתקן אתן!
פרטים קטנים וגדולים, צעדים פשוטים, מיידיים וגם ארוכי טווח, שאפשר לצאת מההרצאה, ליישם ולשפר משמעותית את הרווח בעסק.
"זו אחת ההדרכות החשובות ששמעתי. מדהימה ומרגשת.
רק עכשיו אני מתחילה להפנים וברור לי שזו רק ההתחלה. אני מעריצה אותך ואת האומץ שלך"
כך כתבה לי אנה, שהשתתפה בהרצאה הקודמת.
הנה שוב הקישור להדרכת – המטרה 50,000 (רווח בחודש. כל חודש) – https://meitalchesner.co.il/course/50k-target/
בהצלחה ושרק נמשיך לעשות עסקים גדולים ורווחיים!
מיטל צ'סנר