8 המלצות לשנת 2022 מוצלחת בעסק

ימים של מעבר בין שנת עסקים אחת לשנת עסקים נוספת ואני מוצאת את עצמי מלווה את העסקים שאיתי, מכוונת אותם, עושה אתם סדר ומסבירה דברים, שכנראה כדאי שפשוט אכתוב אותם פה, כדי שכולנו ניערך בצורה טובה ומקצועית לשנת העסקים הבאה.

שנת 2022 תיכף מתחילה ובפוסט הזה אני פורטת בפניכם את ההמלצות הספציפיות שלי לעסקים שרוצים להטיח לעצמם פרנסה טובה, מכירות ורווח בשנה הזו:

  1. להציע מוצרים ושירותים שהקהל מחפש ומבקש.
    זה לא הזמן להתחכם עם מוצרים ושירותים מאתגרים.
    הלקוחות שומרים על הכסף שלהם חזק.
    הם אדישים ומתקשים לחולל צעדים משמעותיים בחייהם.
    אי אפשר להאשים אותם, נכון?
    אנחנו בשנים כל כך מטלטלות וחסרות וודאות ולכן קשה לקבל החלטות על שינויים גדולים.

    אז לכולנו יש את השירות, המוצר, הפורמט שהקהל מגיב אליו הכי טוב, הכי מהר.
    זה יהיה מוצר הדגל שלנו לשנה הקרובה.
    אותו נציע לקהל. הוא שיכניס לנו את מרכז ההכנסות בעסק.
    הוא זה שיבסס לנו את הפרנסה שתייצר לנו יציבות ושקט כלכלי ראשוני לקיים עוד פעילויות ועשייה.

    ורק כשנוודא שהוא מבוסס, שיש לו ביקוש, שהקהל מגיב טוב בקניה ויש לנו פרנסה יציבה, נעבור למוצרים ושירותים מאתגרים יותר ו/או נחולל במוצר הדגל שינויים שיהפכו אותו ליותר משוכלל ורווחי עבור העסק.

  2. לחדש ולרגש את הקהל.
    לא נכון כרגע למחזר.
    זה לא הזמן להעלות מחדש את הוובינר המוצלח שערכתי לפני חודשיים.
    זה לא הזמן להחזיר את הפרסום למוצר שכבר הראיתי לקהל.
    אנחנו בתקופה שבה הקהל עייף (ובצדק! התישו אותנו עם הקורונה הזו אז אנחנו שומרים כוחות…) ואם בכל זאת נרצה את תשומת הלב שלו, נצטרך לחדש.

    זה לא אומר שאנחנו צריכים להציע תוכן חדש בכל שבוע וחודש.
    אנחנו עדיין יכולים לשמור על שדרת התוכן שלנו.
    על 80% תוכן קבוע, אך נוסיף 20% חידוש וריגוש.
    נוסיף טוויסט רלוונטי למה שהקהל מחפש, לתקופה, לנושאים שמרגשים אותו כדי לתפוס את תשומת ליבו ולהשאיר אותו אתנו.

    אז לחדש ולרגש בשיווק, בפעילויות, בהדרכות, במוצרים. זה מה שישאיר את העסק רלוונטי וחי גם בחודשים האיטיים של השנה ובכלל, על כל צרה שלא תבוא.

  3. להציע שיווק מעמיק.
    כמה שאנחנו נסחפים אחרי שיווק האינסטנט… אנחנו אפילו לא שמים לב.
    פוסטים וסטוריז וקשקשת אינסופית ברשתות חברתיות בעוד שהקהל בכלל לא מעריך את זה.
    הקהל רוצה עומק. הוא משווע לעומק.
    לתוכן משמעותי, מלמד, יוצא דופן, שמשנה לו משהו בחשיבה, בהבנה, בתפיסה.

    בשנת 2022 לכל עסק חייב להיות ערוץ תוכן מעמיק.
    אנחנו נחליט מה הוא יהיה – פודקאסט, בלוג, אתר אינטרנט שופע תוכן, וובינרים בשידור חי או כל ערוץ אחר שבו נציע תוכן משמעותי ונרחב.

    זה מה שיבנה את האמון מול הקהל. זה מה שיצור בשלות לקניה.
    לא עוד מההצפה שהקהל כבר לא יכול לסבול והופך אדיש אליה.

  4. לבסס מערך שיווק דיגיטלי רציני.
    בשנת 2022, עסק שרוצה למשוך קהל חייב, פשוט חייב, להציע חוויה בשיווק הדיגיטלי.
    הקהל מחפש אותנו בדיגיטל יותר מאי פעם.
    הקהל פוגש אותנו כמעט ורק בדיגיטל (ואולי אפילו רק בדיגיטל).

    נוסיף לזה את התחרות הגדולה, את ההצפה הבלתי נסבלת ברשתות החברתיות ואת הסלקטיביות של הקהל – מה שיוצר ציפייה לרמה גבוהה בתוצרים השיווקיים שלנו.

    אז אתר אינטרנט שיווקי מקצועי, הכולל תוכן, תמונות טובות, סרטונים, דפי נחיתה מסודרים, אפיון שיווקי מדויק לצרכי הגלישה של לקוחות הוא הכרחי.

    לעסקים שמציעים קורסים והדרכות דיגיטליות צריך להיות אתר מתאים כדי להציע חוויה מלאה סביב ההדרכה והקורס בדיגיטל.

    לעסקי מוצרים צריך להיות אתר מכירות שמאפשר היכרות מעמיקה עם המוצרים ורכישה אונליין.

    אין פה פשרות.
    דפי נחיתה מזדמנים, בלוגים באתרים שמושכים את הלקוחות לתוכן אחר או דפי פייסבוק כבר לא מספיקים.
    המעבר ההמוני של הקהל לדיגיטל מחייב אותנו, עסקים מכל תחום, למצוינות גם פה.
    אנחנו נמדדים ונשפטים על זה בבית המשפט לקניות.

  5. להציע מוצרים ושירותים מעמיקים, מקצועיים, איכותיים, ברמה גבוהה.
    האתגר גדול כרגע.
    למכור טוב לקהל הפכה להיות משימה שעסקים מתקשים להתמודד איתה והתוצאה הלא נכונה היא, שהם בוחרים להציע לקהל מוצרים קטנים, זולים, שלא באמת מועילים, שלא באמת מייצרים שביעות רצון והערכה כלפינו.

    אז לא.
    דווקא בשנת 2022, דווקא כי מאתגר, זה הזמן להציע ללקוחות שירותים רחבים ומעמיקים, מוצרים איכותיים ורציניים.
    גם כי הקהל ממשיך וימשיך להעריך איכות וגם כי אם כבר עמדנו באתגר ומכרנו – כדאי שזה יהיה מוצר או שירות רציני ורווחי.

    ולא, אין פה סתירה אל מול סעיף 1.
    נכון שהקהל תמיד יחפש להוריד מחיר, אבל הלקוחות לא מפסיקים לחפש, להעריך ולקנות איכות.
    בכל זמן, בכל מצב, בכל תקופה בשנה.
    אם יש עסקים שמחזיקים מעמד, אלה הם העסקים שמציעים את המוצרים האיכותיים והרציניים בשוק שלהם. לא אלה שמציעים זול, קטן ופשוט.

  6. למצוא פתרונות וחלופות לפעילות פרונטלית.
    בקשה מכל הלב:
    אל תסמכו על החלטות הממשלה. אל תחכו למענקים.
    אל תתכחשו לעובדה שעשויים להיות פה סגרים, בידודים ומגבלות שבפירוש מפריעים לנו למכור.
    בואו נבין שהמצב הנוכחי עשוי להימשך זמן וניערך עם פתרונות.

    זה יכול להיות פעילויות פרונטליות קטנות וגמישות.
    זה יכול להיות שנעבור למפגשים דיגיטליים.
    ויכול להיות שממש ניצור מהנכסים שיש לנו – מהקהל שצברנו, מהידע המקצועי שלנו – עוד מוצר או שירות או אפילו עסק נוסף, שמאפשר לנו לייצר הכנסות בכל מצב.
    כך נבטיח לעצמנו יציבות כלכלית ולא משנה מה קורה בשוק ובחוץ.

  7. לווסת את הזמן והפעילות ברשתות חברתיות.
    הן שואבות. הן מציפות.
    הן עלולות ממש לגרום נזק לעסק, בין אם כי אנחנו נשאבים לקריאה, צפייה והאזנה אינסופית לתוכן מבלבל ובין אם הן פשוט גוזלות זמן, תשומת לב ואנרגיה.
    הן גם מטעות אותנו לחשוב שאנחנו צריכים ליצור אינסוף תוכן כדי למשוך את הקהל, מה שהוא בפירוש לא נכון.

    הרשתות החברתיות תוכנתו להיות כאלה.
    למשוך אותנו אליהן ללא גבול.
    אבל אנחנו בעלי ובעלי עסקים, יש לנו ראש לחשוב, יש לנו יכולות ניהול ואנחנו ננהל.

    גם את האופן שבו אנחנו פועלים עם העסק בפייסבוק, באינסטגרם ודומותיהן וגם את הזמן שאנחנו מתקשקשים בהן.
    נעלה רק תוכן שמחובר למטרות שלנו, ניכנס אליהן כשהחלטנו שזה הזמן המתאים, נצרוך תוכן שמועיל ומיטיב איתנו, בזמנים המתאימים לנו.
    זה ככה פשוט.

  8. לגלות גמישות מחשבתית.
    זו המשימה העיקרית שלנו בשנת 2022.
    אנחנו חייבים להיות גמישים. לא להיות מקובעים.
    לפתוח את העיניים. לזהות הזדמנויות. לקפוץ עליהן ממש מהר. להגיב מהר. לעשות מהר.
    לא מתוך פזיזות, אלא מתוך חדות מקצועית, כי אם יש הזדמנות למכור – חשוב שננצל אותה ואם יש הזדמנות להרוויח, חשוב שנממש אותה.
    ולא, זו לא קלישאה ואין לי אפילו דוגמאות קונקרטיות פה.
    כי זה מיינדסט כזה שאנחנו פשוט חייבים להיכנס אתו לשנת 2022 כדי לעבור אותה מוצלחת, מחזקת ואפילו לנצל אותה לבסס בעסק תהליכים חדשים, התייעלות שיווקית, מוצרים ושירותים עדכניים ורלוונטיים לקהל ולנו, שעומדים מאחורי העסק הזה, והחיים איתו וממנו.

אני מאחלת לכולנו שנת עסקים מאוד מוצלחת!
אני מזכירה שב- 29.12.21 אני עורכת את ההדרכה החינמית החד-פעמית – צ'קליסט השיווק שלי, לשיווק נטול מאמץ שמייצר מאות אלפי שקלים בשנה.

כאן מצטרפים – https://meitalchesner.co.il/webinar/mark-check/

וכאן מקשיבים לפרקים שאני מעלה מידי שבוע בפודקאסט כדי להגדיל את התוצאות בעסק – https://meitalchesner.co.il/podcast/

ושרק נמשיך לעשות עסקים גדולים!
מיטל צ'סנר

תגובות

כמה תובנות ממני על פרסום ממומן שמייצר תוצאות ברשתות החברתיות

יש עסקים שטועים לחשוב שהצלחה בפרסום ממומן היא איזה שהוא טריק שצריך להבין, או איש/ת מקצוע נכונים שאנחנו נמצא והופ! זה מצליח! נשקיע קצת כסף, נמכור מלא. נרוויח מלא. בום, טרח – אנחנו עשירים! ובכן, זה לא ככה.אם זה היה כל כך פשוט כולנו היינו מרוויחים המון כסף בעסקים. פרסום ממומן הוא לא פלסטר שמתקן את הבעיות בעסק בעזרת כסף.ממש

להמשך קריאה

איך מקדמים את העסק ומייצרים שליטה על תנועת הלקוחות? סיכום בכמה צעדים!

אני עושה קצת סדר בכל הנושא של עבודה ברשתות חברתיות וביתר בערוצים ומשתפת –מהם שלבי הפעולה שאותם צריך ליישם בקידום העסק,כדי לבנות שיווק מעמיק, שמבשיל לקוחות לקנייה של מוצרים ושירותים שנרצה להציע,בתנאים שנרצה ובזמנים שנבחר? הנה הם: השלב הראשון והחשוב לכל עסק הוא לפעול באופן טבעי בפרופיל הפרטי ובקבוצות רלוונטיות.להיום נוכחים, לענות במקצועיות ובנדיבות לשאלות שקשורות לתחום העיסוק שלנו –

להמשך קריאה