כמה תובנות ממני על פרסום ממומן שמייצר תוצאות ברשתות החברתיות

יש עסקים שטועים לחשוב שהצלחה בפרסום ממומן היא איזה שהוא טריק שצריך להבין, או איש/ת מקצוע נכונים שאנחנו נמצא והופ! זה מצליח! נשקיע קצת כסף, נמכור מלא. נרוויח מלא. בום, טרח – אנחנו עשירים!

ובכן, זה לא ככה.
אם זה היה כל כך פשוט כולנו היינו מרוויחים המון כסף בעסקים.

פרסום ממומן הוא לא פלסטר שמתקן את הבעיות בעסק בעזרת כסף.
ממש כמו כל דבר בעסקים, גם פרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם דורש הבנה, תרגול, ניסוי טעיה, עד שמגיעים לתוצאה טובה.

אישית, אני ממש לא מומחית לנושא. רק אשת שיווק ועסקים שיודעת שזהו חלק בלתי נפרד מהצלחת העסק וחשוב לי להפיק תוצאות טובות מפרסום ממומן, כדי שישרת את יתר המטרות בעסק שלי.

אז הנה כמה תובנות מהניסיון שלי בפרסום ממומן של פרויקטים בעסק שלי:

  1. כל פרסום שניסיתי לפרסם היה יקר מאד.
    כ-5 ₪ למעורבות רגילה בתוכן וכ-20 ₪ ללחיצה על קישור והצטרפות לרשימת תפוצה בתחום שלי.
    גם כשנעזרתי באנשי מקצוע בתחום, היה קשה לשבור את המספרים האלה.
  2. זו הסיבה שהחלטתי לעבור לקידום מתנה דיגיטלית בלבד.
    הרגשתי שהמחיר למעורבות גבוה מידי ואני מעדיפה להביא אנשים לרשימת תפוצה ושם לדוור להם מה שמתאים לי מבלי לשלם (מעבר לעלות ההרשמה).
    המחשבה שעומדת מאחורי העניין היא שאם כבר השקעתי כסף בפרסום ברשתות החברתיות, כדאי שיצא ממנו משהו מוחשי לעסק – קהל עוקב באמצעי השיווק האפקטיבי ביותר – אימייל.
  3. בחודש הראשון בו עשיתי ניסיונות עם אשת מקצוע השקעתי 3,500 ₪ בניסיונות.
    סכום מאוד גבוה, אבל זה מה שהיה צריך כדי לנסות שוב ושוב, עוד קהל ועוד קהל עד שהגענו לקהל שהיה מעורב בצורה טובה ועלות הורדת המתנה הדיגיטלית התחילה מ-2 ₪ למצטרף והיום, אחרי חודשים שבהם הקמפיין ממשיך לרוץ, העלות עומדת על כ4 ₪ למצטרף.
    בתחום שלי, עבודה מול עסקים, זהו מחיר טוב.
  4. לפעמים צריך לייצר הפוגה בפרסום.
    היו חודשים, לדוגמה אוגוסט, שבהם העלויות היו ממש גבוהות וממש מעט מצטרפים, אז עצרנו את הפרסום וחידשנו אחרי החגים. גם פה היה ניסוי וטעיה ולא מחשבה טקטית. זה עבד.
    לא ניסינו לפצח את הקמפיין. לא שברנו את הראש.
    חיכינו, נחנו קצת. חזרנו לעניינים.
  5. אין קסמים ואין קוסמים בפרסום ממומן.
    גם את הנושא הזה צריך ללמוד, לתרגל, להתנסות עד שמצליחים.
    שמעתי כל כך הרבה שמות בפרסום ממומן, של אנשים שיודעים את העבודה, שגילו את ה'שיטה' וכו' וכו'.
    ניסיתי, עסקים שאני מלווה ניסו. עדיין לא מצאתי קסמים ופלאים.
    קורה שיש מישהו שהצליח לקלוע בול ומהר לקהל אבל זה לרוב לא קורה.
    לרוב העסקים שאני מכירה נדרש ניסוי וטעיה לתקופה ממושכת עד שעולים על הגל ומצליחים לקלוע לקהל טוב שמגיב לפרסום.
  6. לפעמים צריך להחליף מתנה דיגיטלית.
    כלומר, הפרסום מצוין אבל המתנה המוצעת לקהל לא מספיק אטרקטיבית כדי שלקוחות יתנו אישור לשלוח אליהם אימייל.
    זה מדהים. אני מרגישה שמעדיפים לשלם אבל לא לתת כתובת אימייל וזה עניין מהותי.
    אז לא נוותר, נתעקש, נבין שצריך להמשיך לעבוד על זה עד שזה מצליח.
  7. הכול חשוב בקידום מתנה דיגיטלית:
    כותרת המתנה, התמונה, המסר, דף הנחיתה, ההלחצה להורדה (בלי הלחצה זה לא עובד וחבל). חשוב לחפש את הבאגים בכל הפרטים בקמפיין ולא רק בפרסום הממומן.
  8. אני לא יודעת לענות לשאלות טכניות בפרסום ממומן אז אל תשאלו אותי איזה קמפיין לעשות 🙂
    אני עצמי נעזרת פה באשת מקצוע שהיא טובה מאוד, אני סומכת עליה.
    כשעובדים עם איש מקצוע שסומכים עליו, צריך לתת לו זמן ואוויר לעבוד – זה מהותי להצלחה.

    וכן, שווה להתעקש על זה. רשימת תפוצה היא ערוץ שיווק כל כך אפקטיבי, בעיקר לעסקי שירות וידע והיא לא משהו לדלג עליו בפעילות הקידום של העסק.
    יחד עם פרסום ממומן, שמאפשר לעסק חשיפה לקהל חדש ורחב, שיהפוך לקונים – זה שילוב נהדר שמייצר תוצאות מעולות, לסבלניים שמוכנים ללכת את הדרך הזו.

בהצלחה!
מיטל

תגובות

8 המלצות לשנת 2022 מוצלחת בעסק

ימים של מעבר בין שנת עסקים אחת לשנת עסקים נוספת ואני מוצאת את עצמי מלווה את העסקים שאיתי, מכוונת אותם, עושה אתם סדר ומסבירה דברים, שכנראה כדאי שפשוט אכתוב אותם פה, כדי שכולנו ניערך בצורה טובה ומקצועית לשנת העסקים הבאה. שנת 2022 תיכף מתחילה ובפוסט הזה אני פורטת בפניכם את ההמלצות הספציפיות שלי לעסקים שרוצים להטיח לעצמם פרנסה טובה, מכירות

להמשך קריאה

איך מקדמים את העסק ומייצרים שליטה על תנועת הלקוחות? סיכום בכמה צעדים!

אני עושה קצת סדר בכל הנושא של עבודה ברשתות חברתיות וביתר בערוצים ומשתפת –מהם שלבי הפעולה שאותם צריך ליישם בקידום העסק,כדי לבנות שיווק מעמיק, שמבשיל לקוחות לקנייה של מוצרים ושירותים שנרצה להציע,בתנאים שנרצה ובזמנים שנבחר? הנה הם: השלב הראשון והחשוב לכל עסק הוא לפעול באופן טבעי בפרופיל הפרטי ובקבוצות רלוונטיות.להיום נוכחים, לענות במקצועיות ובנדיבות לשאלות שקשורות לתחום העיסוק שלנו –

להמשך קריאה