7 טעויות נפוצות שמפריעות לעסקים למכור דווקא עכשיו ובכלל

בואו נשים דברים על השולחן – התקופה מאתגרת כרגע.
העסקים לא כרגיל ולא יהיו כאלה בקרוב.
אבל למרות זאת, אנחנו יכולים למכור כבר עכשיו ולהשיג יעדים יפים!

רק חשוב להמנע מכמה טעויות שנפוצות למדי אצל עסקים, ובתקופה הזו הן ממש מחבלות בסיכוי למכור ולייצר הכנסה!

ואלה הן:

  1. מרגישים שהקהל מבין מעצמו את השירות.
    הוא לא. הקהל לא מבין כלום לבד.
    הוא לא מבין למה זה חשוב ומועיל, הוא לא מבין למה הוא צריך לשלם עבור זה, הוא לא מבין ממה מורכב השירות ומה ישנה בחיים שלו.
    הוא פשוט לא מבין ואנחנו צריכים להסביר היטב את כל הפרטים כדי שיבין לעומק ויגלה מוכנות לקניה.
  2. חושבים שהשירות שלהם מתבקש מעצמו.
    "ברור שצריך יוגה עכשיו!"
    אז לא. שום שירות לא מתבקש מעצמו.
    לקוחות עסוקים בחייהם ועד שלא ניצור ביקוש, הם לא יבקשו את מה שאנחנו מציעים להם.
  3. מדברים עם הלקוחות במילים גבוהות, מקצועיות וכלליות.
    וככה לא מדברים עם לקוחות.
    הורים לא רוצים "להבין את הילדים ולבנות מערכת יחסים". הם רוצים שהילדים יקשיבו להם ולא יריבו.
    משפחות לא רוצות "לנהל את הכסף שלהן". הן רוצות שיישאר להן מספיק כסף לכל צרכיהן ולחיות בשפע.
    עסקים לא רוצים "עיצוב מיוחד ומקצועי". הם רוצים שלקוחות יבחינו בעסק ויקנו ממנו.
    להסביר להם כמה "רוגע, מיקוד, כלים, חוויה, שחרור, תמרון, בטחון" ועוד כאלה מילים לא יגמרו להם לגלות מעורבות במה שאנחנו מספרים ולקנות.
    לעומת זאת, אם ניקח את המילים שבהם הם משתמשים ביום יום, את מה שהם באמת רוצים ומחפשים ונסביר איך מה שאנחנו מציעים עונה על מה שהם מבקשים, הם יגלו מעורבות, בשלות לקניה ויקנו.
  4. מאפשרים ללקוחות להכתיב את הלך הרוח במקום לגלות מנהיגות ולהוביל את הלקוחות אחריהם
    נכון, לקוחות לא מבינים למה לעצב את הבית עכשיו, למה למחזר משכנתא עכשיו, למה להתחיל לצייר עכשיו.
    הם לא מבינים, אך אם נסביר להם למה עכשיו זה כדאי וחשוב, חלק משמעותי מהם יבין וגם יקנה.
  5. נבהלים מהמתחרים ועוצרים פעילות
    חבל. ממש חבל.
    אלף מתחרים יכולים לתקשר עם הלקוחות, אבל אף אחד מהם לא מתקשר כמוני, לא מעביר מסרים כמו שאני אעביר, לא מציע שירות כמו שיקבלו ממני, לא נותן פתרון כמו שאני אתן.
    ככה זה. כמו שאין שני אנשים דומים, אין שני עסקים דומים. אין 2 נותני שירות ומוצר דומים.
    אם אני איבהל מהתחרות ולא אתקשר, אני פשוט אפסיד כי לקוחות יקנו ממישהו אחר ולא כי הוא יותר טוב, אלא כי פשוט לא הייתי בתמונה.
  6. מתמקדים בשירות או במוצר שלהם, במקום להתמקד בלקוחות
    נכון, אנחנו רוצים למכור. במיוחד עכשיו.
    אנחנו צריכים את ההכנסה.
    אבל המפתח למכור הוא להתחבר למה שחשוב ומעניין את הלקוחות ואותו לקשר למוצר או השירות שלנו.
    עסקים טועים ופועלים בצורה הפוכה – קודם מתמקדים במוצר או בשירות ורובם אפילו לא חושבים על הלקוח ואיך הוא מרגיש כלפי ההצעה שלהם וחבל.
    כי המפתח לסגירת עסקאות הוא שלקוח יסכים לשלם ולקוח יסכים מסכים לשלם על מה שהוא מרגיש שמשפר לו את החיים ומשנה אותם כבר עכשיו.
  7. מפסיקים לתקשר עם הלקוחות כי הם לא יכולים למכור עכשיו.
    חבל ממש!
    נכון, יש עסקים שלא מוכרים עכשיו מכל מיני סיבות, אבל זו לא סיבה לנתק מגע עם הקהל.
    אם אנחנו רוצים שיקנו מאתנו מיד ביום שאחרי ושלא נסבול מעוד תקופה ארוכה עד שישובו לקנות מאתנו, כדאי שנשאר עם הלקוחות בקשר.
    התקופה הנוכחית מביאה אתה הזדמנות גדולה לחיבור והגדלת מעורבות הלקוחות בתוכן שלנו.
    יש ללקוחות זמן לקרוא, להקשיב.
    אם נציע תוכן מעניין שרלוונטי לתחום שלנו ויועיל להם, הם יישארו בקשר.
    אז מטפלת ברפואה משלימה שתסביר איך למנף את התקופה להקשבה לגוף, או קוסמטיקאית שתסביר איך לשמור על עור בריא ולתרגל שגרה כזו מידי בוקר, או מעצבת שמלות כלה שתסביר איך בוחרים שמלה, למה לשים לב, מאיפה לקבל השראה ואיך להתכונן לחתונה גם אם לא ברור בדיוק מתי תהיה –
    עסקים כאלה ייהנו מהיענות טובה מצד הלקוחות, רק חשוב להישאר בפעולה ובעשייה.

 

בקיצור, אני יודעת שקשה כרגע.
אי הוודאות מעיקה, העדר ההכנסה מקשה, הילדים בבית וסדר היום מבולגן.
אבל כדאי שלפחות את הצד שלנו, את מה שאנחנו כן שולטים בו-
נעשה הכי טוב שאפשר כדי להוציא את המקסימום ולהגיע לתוצאות טובות עבורינו ועבור העסק שלנו כבר עכשיו.

אז שימו לב לניואנסים הקטנים האלה, שמחוללים שינוי גדול.
כמה שפחות טעויות וכמה שיותר דיוק יאפשרו לנו לצלוח את התקופה במינימום נזקים ואפילו עם הכנסות טובות :)

בהצלחה ושרק נמשיך לעשות עסקים גדולים!
מיטל צ'סנר

תגובות