איך לתכנן את המשך השנה הקרובה בתוך אי הוודאות הגדולה?

אתמול, במהלך דיון בקבוצת ליווי לבוגרי ובוגרות הקורסים שלי, נשאלתי  –
איך לתכנן עכשיו?
מה נכון לתכנן? מה למכור?
מתי?
לאיזה תוצאות לצפות?

שאלות חשובות והנה התשובה המקצועית שלי:

אנחנו לא יודעים מה יהיה, אנחנו לא יודעים מה צפוי,
אנחנו לא יכולים לצפות את התנהגות הצרכנים,
אנחנו לא יכולים להסיק ממשברים קודמים,
כי מה שקורה עכשיו בשוק לא דומה לשום דבר שאי פעם העזנו לדמיין.

לכן, התכנית העסקית המסורתית, הבנויה על מודל רווח ברור,
כנראה לא ממש תעבוד לנו פה.

מה בכל זאת עושים?

1. ממשיכים להציע ולקדם את מה שיש לנו ולעבוד כרגיל כל עוד אפשר.
אם יהיה בלתי אפשרי לקיים את התכניות שלנו כמו שהתכוונו, נמצא פתרונות נקודתיים.
חבל לעצור פעילות שמא היא לא תוכל לצאת לפועל.
זה מתכון בטוח להיעדר הכנסות ולפספוס מכירות טובות וזמינות.

2. מציעים שירותים ומוצרים שיעבדו בתקופה הזו, ולא משנה מה יהיה.
לכולנו יכולים להיות כאלה מוצרים ושירותים.
לא משנה אם אני מטפלת בקליניקה שיכולה לעבוד בזום מרחוק,
להציע את הפעילויות במפגשי זום חיים, בוובינרים,
בקורס דיגיטלי מוקלט מראש או כל פתרון חלופי שיכול לעבוד,
גם אם אי אפשר יהיה לצאת מהבית ולהיפגש מפגשים חיים עם הלקוחות.

3. מגלים גמישות ומציעים לקהל גם מוצרים ושירותים שאולי לא מתאימים למודל העסקי האידאלי שלנו.
לכולנו יש מוצרים ושירותים כאלה, שיש סבירות גבוהה שקהל קרוב ומכיר ירכוש מאתנו.
אנחנו בתקופה של אי וודאות, אנחנו בתקופה שבה אנחנו לא מצליחים לממש את היעדים המדויקים לנו,
אנחנו כרגע צריכים כסף –
אז מוכרים גם את מה שלא אידאלי לעסק ומביאים כסף הביתה.

 

אני לא יודעת מה יהיה בתקופה הקרובה.
מתארים לנו תסריט גרוע ביותר.

אישית, יש לי תחושת בטן חזקה שיהיה הרבה פחות גרוע ממה שמתארים לנו בתקשורת.
אבל מה שלא יהיה, כדאי שנהיה מוכנים,
מודעים, עם רגליים על הקרקע,
ולא פחות חשוב – נתקדם קדימה מבלי להסתכל לצדדים,
מבלי לתת לקולות מחלישים לעצור אותנו.

 

רובנו הגדול שנמשיך בעשייה מקצועית, בתושייה, בגמישות תגובה למצב,
יכולים לשמר את ההכנסות שלנו בדיוק בדיוק כמו שאנחנו רוצים.
להשיג את אותם יעדים המדויקים לנו גם אם לא היה משבר בשוק.

פשוט כי כשנפעל כאנשים שעובדים מול אנשים (הלקוחות),
מבלי לאפשר למתרחש ברקע להסית את תשומת ליבנו מהמטרות הענייניות,
נוכל להשיג כל תוצאה מולם ואתם, אפילו להגדיל את התוצאות שלנו לעומת שנים קודמות.

בהצלחה ושרק נמשיך לעשות עסקים גדולים!
מיטל צ'סנר

תגובות

מסכמת את שנת 2022 ומשתפת קצת נתונים ומסקנות

אני מאוד אוהבת לבחון ולסכם נתונים. ההסתכלות לתוך הנתונים מייצרת לי תחושה של שליטה, רוגע, הבנה.ישבתי היום, ה-31.12.22 יום סיום שנת העסקים, ותוך כדי צלילה לתוך כל מיני מספרים בעסק שלי, הרגשתי שאפשר ללמוד ולקחת כמה תובנות וטיפים מהמסקנות שלי, אז אני משתפת אותן כאן. אז ניגשת תכל'ס, ישר ולעניין! מה הצעתי ומכרתי בעסק? • 3 וובינרים פתוחים לקהילה עם

להמשך קריאה

למה עסקים לא מצליחים להרוויח?

מדברים איתנו כל כך הרבה על הכנסות בעסקים, על מספרים גדולים, על "משפך שיווקי" ופעילויות שמייצרות עשרות אלפי שקלים מיד.לא מדברים איתנו על העלות שמאחורי ההכנסות האלה ולצערי, פחות מידי מדברים על רווח.על אותם עסקים שמכניסים אלפי ועשרות אלפי שקלים, אך מוציאים הרבה יותר ולא מצליחים לייצר בכלל רווח. למה בעצם? למה לא מדברים על רווח?בכנות? אני חושבת שהסיבה לכך

להמשך קריאה