היי!
אני מקבלת בימים האחרונים כל כך הרבה שאלות וקוראת התלבטויות,
דווקא מצד עסקים פעילים בדר"כ, שמרגישים שהתגובה של הקהל איטית מהרגיל.
אז התחושות לא משקרות וכן, חלק גדול מהעסקים ירגישו כרגע היחלשות בתגובת הקהל.
יש לזה כמה סיבות:
- אנחנו עייפים משנה וחצי מטלטלות וחסרות יציבות.
עייפות מנטלית ועייפות פיזית.
וכשאנחנו עייפים, השיווק שלנו מייצר תוצאות חלשות יותר, כי הקהל מרגיש את זה.
ולא. אין טעם להלקות את עצמנו. רק להבין את זה ולא להעמיס על עצמנו גם רגשות אשם. - הקהל מושקע במקומות אחרים.
בנופשים, בבילויים, בקייטנות של הילדים, באירועי הקיץ המשפחתיים.
האנרגיה שלו מושקעת שם, תשומת הלב שלו והכסף שלו.
עסקים שלא מציעים שירותים הקשורים לתחומי הקיץ החזקים האלה, לרוב יחוו ירידה וזה טבעי.
זה קורה בכל שנה, בסוף יולי ועד אוגוסט.
זה לא שעשינו משהו לא בסדר. זו הדינמיקה הטבעית של השוק. - יש תחושה בצורך בצמצום כלכלי אצל חלק מהלקוחות.
צורך בצמצום הוצאות, כסף וגם תחושת התכנסות פנימה, שאפיינה מאוד את תקופת הקורונה.
הלקוחות חושבים מחדש על ההוצאות שלהם, על סדרי העדיפויות שלהם, על ההשקעות.
זה דבר טוב! כי כשאנחנו מציעים משהו ממש טוב בעסק, הקהל ידע להבחין בזה ולהשקיע אצלנו.
ואין סיבה לחשוש מזה שאולי לקהל יש פחות כסף.
אמנם יש כאלה שנפגעו כלכלית בתקופת קורונה,
אך עדיין יש מספיק לקוחות עם מספיק כסף, לשלם לנו ולשמר את העסק פעיל ומצליח. - יש תחושת הצפה כללית במידע.
זו תחושה שמשפיעה עלינו, המשווקים, וגם על הלקוחות.
ריבוי דרכי תקשורת, ריבוי ערוצי שיווק, ריבוי רשתות חברתיות, ריבוי מסרים.
אנחנו והקהל מפלסים לנו את הדרך שלנו בתוך ההצפה.
וגם מזה אין צורך להיבהל.
אנחנו רק צריכים לזכור לא להיטמע בתוך ההצפה,
להימנע מתחושת ה*אני חייבת להיות ב…. אינסטגרם/ טיק טוק/ סטורי/ קבוצות* ועוד מי יודע מה.
זה הזמן לבחור מה נכון לנו, להתמקד בו ולהמשיך הלאה כי זה המפתח להצלחה.
ואם קשה לנו עכשיו להתמקד ולבחור, להעמיק ולהתמיד –
אז לתת לזמן לעבור קצת, לצאת לחופשה ולחזור עם כוחות מחודשים ותובנות חכמות.
ומה בכל זאת לעשות עכשיו?
א) להכין תכנית פעולה לארבעת החודשים הקרובים.
לא צריך לחשוב יותר מזה כרגע. רק להחליט מה עושים בתקופה הזו.
תכנית, אפילו כללית, נותנת לנו פרספקטיבה ושקט פנימי,
כי החלטנו החלטות ואנחנו יודעים מה אנחנו הולכים לעשות.
ב) לייצר חומרי קידום טובים ומושקעים להמשך.
אחרי החגים מגיעה תקופה ממש טובה,
בה נוכל להעלות לאוויר פרויקטים ולשווק מוצרים ושירותים מושקעים.
זה הזמן לעשות סדר ולייצר חומרים מאחורי הקלעים.
להעלות לאוויר אתר אינטרנט, ליצור דפי נחיתה,
לדאוג לתמונות טובות לנו ולעסק, ללמוד פרסום ממומן לעומק,
לפתוח ערוץ שיווק חדש – או כל השקעה אחרת שתתאים לנו.
ואני יודעת שקשה ומעייף לנו, אבל מניסיון –
דווקא להשאיר לנו מקום, זמן להתפתחות ופיתוח מייצרים מוטיבציה ואנרגיה לעשייה 🙂
מה גם שיעזרו לנו מאוד לחזור בכוחות גדולים אחרי החגים.
ג) להמשיך לקדם מסרים ואפילו פרויקטים שיווקיים.
אז נכון שכנראה לא נשיג עכשיו מטרות גדולות מאוד,
אבל נישאר בעשייה ובפעולה.
הקהל יגיב הרבה יותר טוב אחרי החגים למי שנשאר בפעילות כבר עכשיו.
הקהל מוקיר תודה למי שנשאר פעיל גם כשהוא (הקהל) היה פחות תגובתי.
מה גם שפרויקטים לא יעבדו אחרי החגים, אם לא נישאר פעילים באופן קבוע ותדיר.
הקהל קונה רק אחרי שהוא פוגש את התוכן מספר פעמים,
אז חשוב שנתחיל מעכשיו ונישאר בתודעה של הלקוחות.
וזהו!
מי שממשיך בפעילות יזכה לתוצאות טובות גם עכשיו וגם אחרי החגים,
כשהשוק יחזור לכוחות הטבעיים שלו.
לחברים החוששים מהשפעות הקורונה –
כל התחזיות מוכיחות שהשוק ממשיך לצמוח ולגדול למרות הכל!
הקהל קונה, משקיע השקעות כספיות –
אז למה לא אצלנו?
הרי הכי טוב וחשוב אצלנו 🙂
תזכרו את זה ותישארו בעשייה!
מספרת שאצלי בפודקאסט יש פרקים מרתקים בכל נושא –
מוטיבציה, מכירות, בניית קהילה, תכנון בעסק, תמחור ועוד ועוד.
הכל פתוח, חינמי, זמין להקשבה בכל ערוץ שנוח – באתר שלי, בספוטיפיי, אפל פודקאסט, גוגל פודקאסט.
השבוע עלה לאוויר פרק נוסף:
מתי הזמן הנכון להשקיע באאוטסורסינג לעסק ולאיזה מטרות?
כאן קישור ישיר להקשבה – https://meitalchesner.co.il/podcast/17/
כי עסקים רוצים עזרה ובצדק!
ספקים חיצוניים יכולים לעזור, לקצר לנו את הדרך להכנסות, אך הם גם גוררים עלויות והשקעות.
איך עושים את זה נכון ומשלבים מיקור חוץ, שבאמת מגדיל את העסק ולא מכניס אותו להוצאות שעשויות לפגוע ברווח שלו?
כל התשובות בפרק – https://meitalchesner.co.il/podcast/17/
בקבוצת עושים עסקים גדולים בפייסבוק עולים דיונים מעניינים בכל נושא שיווקי וכדאי להצטרף.
בקבוצה ניתן לשאול אותי ולשתף אותי בכל שאלה ועניין.
בהצלחה לכולנו ושרק נמשיך לעשות עסקים גדולים 🙂
מיטל צ'סנר